Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Emne lukketLille bogføringsprogram

 Besvar Besvar
Forfatter
wellendorph Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 10.Aug.2013
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Emne: Lille bogføringsprogram
    Sendt: 19.Aug.2014 kl. 13:00
Hej Alle,
Jeg sider og leger lidt med Excel og muligheden for smart-bogføring, Pt. har jeg udarbejdet en Beta, hvor selve bogføringsdelen herunder bogføringskladde og råbalance er på plads.
Problematikken kommer idet når jeg vil udvide med muligheden for kontokort, bogføringsdelen er nemlig sat op med modkonto som det fremgår af filen (dette for at øge hastigheden i bogføringen).
Jeg har forsøgt mig med en piviottablen til udtræk af kontokort men her mangler postringer på momskonti, samt de posteringer vedrørende modkonto.
Mine tanker går på muligheden for at lave noget Vlookup så alle postingerne får deres egen linje i posteringssheetet.
Det er lidt indviklet at forklare problematikken, I må sige til hvis jeg skal udbybe yderligere.
Jeg har uploaded en fil med posteringer og en uden - så er der lidt at lege med :)
 
Til top



Til top
EXCELGAARD Se dropdown
Platin bruger
Platin bruger


Medlem: 27.Dec.2012
Land: Denmark
Status: Offline
Point: 5417
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19.Aug.2014 kl. 18:26
Hej Patrick,

Der har vi jo alle været: At lave vores eget lille bogføringsprogram i Excel Smile
Jeg selv er oppe på mit 7. eller 8. system nu, men til gengæld funker det bare nu Smile

Mit ERP-system benyttes af flere små virksomheder, og det er bl.a. gennem deres tilbagemelinger, jeg efterhånden er kommet i mål - systemet kan ganske enkelt alt, hvad man måtte have brug for i et simpelt bogføringssystem...

Og, jeg er stor tilhænger af KISS-pricippet, så det er lykkedes mig, at undervise FULDSTÆNDIGT uvidende folk ud i bogføringens ædle kunst, på under en time, ved hjælp af mit system!

Så, kryb du bare på - det kan lade sig gøre Thumbs Up

Jeg har dog et lille råd/advarsel: Automatiske momskoder på et "manuelt" system, som et Excel-bogføringsprogram altid vil være, har vist sig at være ganske "farligt" - og, laver bogholderen først "kage" i systemet der, så er det et helvede, at rette op på!

Min erfaring er, at man i stedet skal modposterer dette manuelt i kassekladden, da man dermed hurtigt kan udluse eventuelle fejl - dette har den sidegevinst, at det er lettere for en uerfaren bogholder, at se, at debet virkelig er lig med kredit...

Men, som nævnt: Kryb bare på - det er en sindsyg god lærekurve man kommer ind på - både med hensyn til bogføringens specielle problemer, men så sandelig også ud i Excel afkroge Thumbs Up
Husk, at trykke på [Tak], hvis du kan lide et indlæg.
Husk, at trykke på [Accepteret Svar], hvis du kan bruge et løsningsforslag.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk