Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Emne lukketTurneringsprogram Hjælp

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Bjarnehansen Se dropdown
Platin bruger
Platin bruger
Avatar

Medlem: 20.Nov.2011
Land: DK
Status: Offline
Point: 5508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16.Jan.2017 kl. 21:30
noget i stil med dette:

uploads/397/Regneark1.xlsm
Husk, at trykke på [Tak], hvis du kan lide et indlæg.
Husk, at trykke på [Accepteret Svar], hvis du kan bruge et løsningsforslag.
Med venlig hilsen - Bjarne Hansen - Microsoft 365 DK
Til top



Til top
wishbone Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 16.Jan.2017
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16.Jan.2017 kl. 20:21
Hej Alle sammen
Først må jeg lige undskylde hvis denne besked er endt i det forkerte forum og hvis den er kan den forhåbentligt flyttes.

Jeg er ved at lave et turneringsprogram, noget har jeg fundet på nettet og resten har jeg selv lavet, jeg er ikke nogen superbruger så hvis nogen af mine formler kan laves nemmere så sig endelig til og ikke mindst "vis forklar vis"

Det som jeg har lavet er fra BE og ud.
Meningen er at når jeg taster resultatet ind, regner den selv point ud, 3 for vunden 1 for uafgjort o for tabt, og laver en målscorer, så langt er jeg nået ved egen hjælp.
Nu har jeg brug for eksperterne herinde
Det jeg mangler er i kolonnen (CA) point. At den kan regne ud hvis nogen er A´ point finde deres indbyrdes kamp, finde en vinder og hvis den er A´ point så er det den totale målscore der tæller og derefter lodtrækning.

Det hold med flest point skal have en 1 plads og 2 plads 3 plads osv. ude i kolonnen placering og til sidst føres 1 og 2 pladsen til finale kamp nr 22
Har vedhæftet mit program håber min forklaring giver lidt mening når i kigger på det, hvis ikke så sig det og jeg skal præve at forklarer mig bedre.
uploads/1885/7hold_-_Kopi.xlsx - 7hold_-_Kopi.xlsx
Til top
 Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk