Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Emne lukketHjælp til lagerstyring regneark

 Besvar Besvar
Forfatter
dino2020 Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 01.Nov.2018
Land: DK
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til lagerstyring regneark
    Sendt: 01.Nov.2018 kl. 10:53
Hej
Jeg prøve at lave et et lagerstyringregneark.. Men jeg støder ind på nogen fejl som jeg ikke lige kan hitte ud ad..

Regnearket er en blanding af formeller samt VBA-kodning. 

De makroer som jeg køre med gøre følgende gennem et tryk på en knap:
På plukke siden køre den:
den lægger 1 til være gang jeg trykker på min "pluk print knap"
Den printer ud, den sletter data i kolonne A B og E. 

Planen er at jeg starter med et brutto lager - Når varen bliver trukket ud til pluk viser den tilgængelig men trækker fra når jeg sætte antal plukket enheder ind. Det så her jeg støder ind på fejlen i det jeg sletter kolonne dataene som er plukket kan jeg ikke se hvad jeg har tilbage på lager da den altid falder tilbage på det oprindelig brutto lager og det skal den ikke. Den skal i teorien bevar bruttoen, men have have et aktuelt lager som køre ned.

Har vedhæftet min excel fil. 
Til top



Til top
dino2020 Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 01.Nov.2018
Land: DK
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02.Nov.2018 kl. 09:40

Kunne ikke lige redigere teksten men her en lidt bedre formuleret tekst

Hej

Jeg har lavet et regneark til lagerstyring men har problemer med nogen af formlerne ikke gøre som de skal.

Der er 2 faner en der hedder ”Pluk” + samt den anden som hedder ”Lager beholdning”.

På fanen pluk:

Kan man tast i kolonne A, B og E resten er lavet med Lopslag og hvis/sum formeler.

På denne fane er der også en kommando knap som hedder pluk print:

Den gøre følgende:

Den printer, ligger +1 til pluk nummeret, copy paste noget over i ”lager beholdningen Kopi kolonne F:F Paste i kolonne G”, clear kolonne A, B og E på ”Pluk fanen”, gemmer og lukker.

Problemet som jeg har er på fanen Lager beholdning:

Kolonne E som er start lageret (Brutto) må tasts 1 gang og skal forblive sådan så man kan se hvad man startede ud med slutningen af året. Kolonne F G H havde jeg tænkt mig skulle virke så man kan gemme den seneste beholdning efter der var noget plukket og spejle den i Pluk fanen når man taster en var ind, så man kan se hvad der er tilbage og hvornår der skal bestilles noget. Men det har ikke helt lykkes mig at rette det til. Håber nogen har en fiks løsning til dette.

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk