Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Emne lukketLopslag samt større mindre end

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
René Dohn Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder
Avatar

Medlem: 16.Jan.2019
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16.Jan.2019 kl. 11:33
Hej Excel Experter Smile,

jeg er helt ny her inde, men har syntes Excel virker mere og mere spændende (er desværre ikke så god til det endnu) så håber i måske kan hjælpe mig.

sagen er den at jeg har et ark hvor der er forskellige priser alt efter en given destantion, samt forskellige priser alt efter vægten.

Tænker der skal bruges en større eller mindre end formal samt en Lopslag? (men kan være helt forkert på den.)

Exemple kunne være 
Kolonne A står destantion (det skriver jeg selv)
Kolonne C står så den vægt der skal betales pris ud fra (det regner den selv ud)
i kolonne F vil jeg så gerne have den skal finde ud af hvor der skal betales for minimum er 500 kr og så koster det 25 kr pr kilo når vi kommer højre op, dvs 21 KG der skal den tage 25 kr pr.kg og ikke minimum og sådan kan den forsætte så for 100 kg koster det 15 kr osv.
Kolonne G skal den så fortælle hvilken pris har valgt f.eks. 25 kr.

Så hvad den skal er se hvor vi skal hen (det skriver jeg selv) og give mig prisen ud fra vægten, og fortælle hvilken pris den har valgt.

Jeg har lavet en data side med alle disse informationer på så jeg kunne lave en navne styring hvor den kunne kigge i, men jeg har ingen ide om hvordan sådan en formel skal sættes, samt om det er muligt overhoved at gøre det.
Håber i kan hjælpe! og det ikke er for besværligt måden jeg skriver det på.Wacko


Til top



Til top
 Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk