Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Emne lukketNøgle til at samle forskellige regneark

 Besvar Besvar
Forfatter
Martin89 Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 02.Okt.2019
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Nøgle til at samle forskellige regneark
    Sendt: 02.Okt.2019 kl. 19:41
Hej alle, 

Jeg søger råd om hvordan jeg kan løse følgende bedst/lettest ;) - Helst uden VBA, da jeg ikke har erfaring med dette.

Jeg hjælper en sydamerikansk NGO med at skabe overblik i forhold til deres projektomkostninger og indtægter. Det betyder at jeg modtager regneark (Kontoudtog) fra forskellige banker og disse er sat op forskelligt. NGO'en er organiseret decentralt, så kan ikke få dem til at bruge samme bank :) (Har forsøgt)

Jeg bruger en del tid på det og vil gerne forsøge at lave en mere selvkørende løsning. Der er ca. 10 regneark pt. med op til 8 kolonner, men i dette eksempel nøjes jeg med 3 regneark og 4 kolonner.

Regneark "Syd"
Kolonne A-------------------Kolonne B----------------Kolonne C------------Kolonne D  
Dato for transaktion--------Beløb---------------------Tekst----------------- Fra konto""

Regneark "Santiago"

Kolonne A-------------------Kolonne B----------------Kolonne C------------Kolonne D  
Dato for transaktion--------Fra konto ""--------------Tekst-----------------Beløb

Regneark "Nord"

Kolonne A-------------------Kolonne B----------------Kolonne C------------Kolonne D  
Dato for transaktion--------Tekst---------------------Beløb-----------------Fra konto ""


Min ide er at lave et regneark hvor jeg kan lave en nøgle for hvordan der skal tages data fra regnearkene og derved skabe et fælles overblik i et regneark. Med mulighed for at sætte et filter ind, så de kan søge på bestemte perioder mv. 

Min nøgle (Udfyldes af mig - forventer ikke at opsætningen ændres så ofte, men de kan ændre det hvis der er behov)

Regneark----Kolonne A----------------Kolonne B--------Kolonne C----------Kolonne D
"Syd"--------Dato for transaktion-----Beløb-------------Tekst---------------Fra konto ""
"Santiago"---Dato for transaktion----Fra konto---------Tekst---------------Beløb
"Nord"-------Dato for transaktion-----Tekst-------------Beløb---------------Fra konto ""

Ønsket opstilling af regneark

------------Kolonne A--------------Kolonne B-------Kolonne C--------Kolonne D
------------Dato for transaktion--Beløb------------Tekst-------------Fra konto ""

Mit regneark danner således en samlet oversigt (eventuelt farvekodet, så man kan se hvilket ark rækken kommer fra"

Kolonne A - Kolonne B - Kolonne C - Kolonne D
1/1-18      - 800 CLP      Rocha        129827
2/1-18      - 700 CLP      Naldo         298827
2/1-18      - 750 CLP      Lillo            828887
3/1-18      +500 CLP      Vector        139826
5/1-18      +850 CLP      Rocha         144825
9/1-18      - 850 CLP      La Vega      139357
8/2-18      - 900 CLP      Rocha         119819
5/1-18      - 800 CLP      Nunez         119827

Alle input er velkomne, 

På forhånd tak, 
Martin




Til top



Til top
Bjarnehansen Se dropdown
Platin bruger
Platin bruger
Avatar

Medlem: 20.Nov.2011
Land: DK
Status: Offline
Point: 5475
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02.Okt.2019 kl. 19:54
hvordan kan man se hvor de kommer fra "syd", "nord", "santiago"
Husk, at trykke på [Tak], hvis du kan lide et indlæg.
Husk, at trykke på [Accepteret Svar], hvis du kan bruge et løsningsforslag.
Med venlig hilsen - Bjarne Hansen - Microsoft 365 DK
Til top
Hans K. Se dropdown
Guld bruger
Guld bruger


Medlem: 04.Apr.2019
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 1410
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03.Okt.2019 kl. 08:35
Hvis du kan/vil dele alle nødvendige filer (Kontoudtog) skal jeg gerne forsøge at hjælpe. Send til:
hanspunktumknudsensnabelamailpunktumtelepunktumdk (oversæt selv til mailadresse).
Til top
Martin89 Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 02.Okt.2019
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04.Okt.2019 kl. 19:54
@Bjarne: Der hvor jeg definerer "nøglen" vil jeg linke til et regneark som altid har samme navn. De uploader altså en fil i vores Google Drive og kalder den eksempelvis "Syd". Og jeg indsætter referencen i feltet "Syd" 

@Hans: Jeg skal lige spørge om jeg må dele data ;) men tak for interessen og tilbudet. 

  
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk