Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Emne lukketI disse Corona-tider

 Besvar Besvar
Forfatter
Hans K. Se dropdown
Guld bruger
Guld bruger


Medlem: 04.Apr.2019
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 1410
Direkte link til dette indlæg Emne: I disse Corona-tider
    Sendt: 11.Apr.2020 kl. 09:51

Kære medlemmer af Dansk Regneark Forum

I går skrev jeg et indlæg under ”Ris, ros eller gode ideer” under overskriften ”Undergrupper på Forum Start siden”. Her skrev jeg blandt, at jeg ville følge op på en tråd startet af Bjarnehansen af 09-09-2018 under Off Topic (medlemmer fra Bornholm). I denne tråd blev blandt andet drøftet muligheden for en sommercamp på Bornholm med forskellige workshops. Det lød, syntes jeg, som en rigtig god ide, men desværre kom der aldrig noget ud af det. Formentlig skyldes det, at de fleste af jer havde for travlt med arbejde og mange andre ting der skulle passes. Mon det stadigvæk er sådan, eller kan man forestille sig, at, i dísse Corona-tider, der kunne være tid til og lyst til at iværksætte nogen af de ideer, der fremkom i den nævnte tråd?

I den aktuelle situation er det selvfølgelig ikke realistisk med en sommercamp, men kunne vi, også i et forsøg på at komme til at kende hinanden bedre, eventuelt overveje at gøre brug af et (gratis) program som for eksempel Zoom Cloud Meeting, som er en mødeplatform på Internettet. Så kunne vi måske på denne måde være sammen sådan hver for sig.

https://zoom.us/pricing.

Herved kunne vi måske lave workshops (højst 40 minuter ad gangen, hvis det skal være gratis) hvor EXCELGAARD kunne undervise i VBA, Bjarnehansen kunne give lektioner om tidsregistrering, InfoTal kunne fortælle om Debet/kredit og så videre og så videre. Der er givetvis en masse talent blandt DRF-medlemmerne, som mange af os kunne drage nytte af. For mit eget vedkommende ville jeg elske at fortælle om alle de spændende nye muligheder der er i Office 365.

Jeg har ingen praktisk erfaring med Zoom Cloud Meeting, men jeg er, som tidligere antydet, indstillet på at yde en indsats, hvis der da overhovedet er interesse.

Ser frem til at høre, hvad I mener om forslaget.

 

Venlig hilsen

Hans K.

Til top



Til top
Bjarnehansen Se dropdown
Platin bruger
Platin bruger
Avatar

Medlem: 20.Nov.2011
Land: DK
Status: Offline
Point: 5475
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12.Apr.2020 kl. 12:16
det kunne da være spændende at få sat ansigt på dem man skriver med, men jeg har ikke kamera eller skype på.
men der kunne måske komme gang i planerne for en excel camp igen, men der kom jo ikke mange tilbage svar sidste gang.

fortsat god påske
Husk, at trykke på [Tak], hvis du kan lide et indlæg.
Husk, at trykke på [Accepteret Svar], hvis du kan bruge et løsningsforslag.
Med venlig hilsen - Bjarne Hansen - Microsoft 365 DK
Til top
InfoTAL Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger
Avatar

Medlem: 05.Okt.2017
Land: DK, 6900
Status: Offline
Point: 376
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05.Sep.2020 kl. 12:00
Fortsættelse af den gode ide:

Her i sensommeren har Bjarnehansen og InfoTAL nu, efter flere års opfordringer i DRF/Forum afholdt et "fagligt", kort møde på Bornholm fredag 4/9-2020.
Vi har i et godt fællesskab udvekslet vore mange forskellige muligheder og interesser med EXCEL.
Efter en længere planlægning og EXCEL-mødet nu, kan vi kun opfordre andre til senere at få et godt samvær og med deling af alle vore muligheder med EXCEL m.m.
Dette er kun til andres ORIENTERING og eftertanke.  (der er plads til udvidelse næste gang...!!)
Mere kan suppleres ved henvendelse til os begge.

InfoTAL
v/H.C.
Bruger Excel 2021 DK, 64 bit.
Svar gives/modtages..
Accepteret løsning: MARKER tråden med TAK/Accepteret svar
s.e.&o.
Til top
Hans K. Se dropdown
Guld bruger
Guld bruger


Medlem: 04.Apr.2019
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 1410
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07.Sep.2020 kl. 07:25
IntoTal og Bjarnehansen

Vil I ikke dele med os andre, hvad der mere præcist kom ud af mødet og hvad I eventuelt har tænkt jer, at fortsættelsen skal være?

Hvordan finder man ud af, hvem i ens "nærområde" der er medlemmer af DRF? Måske ved at spørge som følger: Er der medlemmer i Trekantsområdet (eventuelt Aarhus-området) der kunne være interesseret i at starte noget i stil med det InfoTal og Bjarnehansen har gjort?

Venligst
Hans K
Til top
InfoTAL Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger
Avatar

Medlem: 05.Okt.2017
Land: DK, 6900
Status: Offline
Point: 376
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07.Sep.2020 kl. 09:00
Hans K.

Allerførst tak for din interesse.
Tråden har jo kørt i flere år og vi ønsker at det skal fortsætte - gerne med flere deltagere !
Der er mange hensyn at tage (afstand - tid - ønsker - og mere).
Medlemsskabet er anonymt og det skal også med i helheden.
Derfor vælger vi/jeg at sende yderligere direkte senere fra DRF.

InfoTAL
v/H.C.
Bruger Excel 2021 DK, 64 bit.
Svar gives/modtages..
Accepteret løsning: MARKER tråden med TAK/Accepteret svar
s.e.&o.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk