Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Emne lukketKan man dette

 Besvar Besvar
Forfatter
Giovanni Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder
Avatar

Medlem: 07.Okt.2020
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Emne: Kan man dette
    Sendt: 07.Okt.2020 kl. 14:16
Hej alle
Jeg er lidt nybegynder i dette her Forum.

I mit daglige arbejde har jeg en del sagsbehandling, hvor der er terminer mv. som skal overholdes, og når disse sagsbehandlinger er færdige så jeg gerne at linjen blev lagt over i et andet ark.

Spørgsmål er nu, kan man dette?

Eks. Kolonne a til i er fyldt med forskellige data, når disse så er færdige vil jeg gerne at man i kolonne j kunne sætte et x eller andet, og når der så trykkes Enter, ja så skal det forsvinde fra dette ark og gå over i en afsluttet ark på den første ledige linje.

Jeg håber en kan hjælpe mig med en formel eller andet så dette kan løses og jeg kan bevare overblikket over åbne sager.

MVH
John
Til top



Til top
thomasbk Se dropdown
Bronze bruger
Bronze bruger


Medlem: 19.Jul.2015
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 85
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09.Okt.2020 kl. 10:04
Umiddelbart vil dette kræve en makro, da det ikke er en indbygget funktionalitet i excel.
Til top
Giovanni Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder
Avatar

Medlem: 07.Okt.2020
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09.Okt.2020 kl. 14:07
Hej tak for svar, kunne du evt. hjælpe mig med en sådanne, der er jeg på bar bund.

jeg har faktisk fået et ark hvori den gør dette, men jeg kan ikke se hvordan den gør det, hverken når jeg åbner vba eller går i vis formler.

hvis du kan hjælpe kan jeg evt sende mit ark til dig, eller hvordan man nu gør dette ....

John Rasmussen.
Til top
Mads32 Se dropdown
Guld bruger
Guld bruger
Avatar

Medlem: 26.Feb.2016
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 1317
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09.Okt.2020 kl. 19:58
Hej 

Der er måske flere der kan hjælpe.

Du kan uploade en fil ved at følge vejledningen der er beskrevet i øverste venstre hjørne af skærmen. 
m v h

mads32
Til top
Giovanni Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder
Avatar

Medlem: 07.Okt.2020
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15.Okt.2020 kl. 09:47
uploads/2733/STILLINGSOPSLAG_test.xlsmuploads/2733/master_ark_ny_model.xlsx

Hej Mads

tak for info.

har hermed oploadet 2 ark.

arket "master" er det ark jeg behøver hjælp til, det er i den kolonne hvor der står done at når man skriver eks. M100 så skal linjen ryge over i arket med M1xxx og så forsvinde fra dette ark som så Heddr M100. ligeledes med M200 og M300 i henholdsvis M2xxx og M3xxx.

i stillingsark er det vist, hvordan det virker, hvis man udfylder en linje og skriver x i kolonne J (færdig) så flytter linjen til sidste ark.

håber i kan hjælpe mig her. 

Giovanni
Til top
Jørgen Christensen Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger


Medlem: 31.Jul.2020
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 295
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26.Okt.2020 kl. 11:17
Enig med Thomas. Det vil kræve en makro at flytte data fra et ark til et andet. Det er jeg ikke så skarp i. Jeg har nogle kolleger som har et lignende ark. De er rigtig godt tilfredse med en helt almindelig filter funktion. Hvis du øverst vælger "Data" og efterfølgende trykker på tragten "Filter", får du til højre for hver overskrift en lille pil. Klik på pilen og du får en række muligheder for den pågældende kolonne. I kolonnen "Done", skal du så bare vælge at vise de rækker, hvor der ikke står noget i Done.
Du får også mulighed for at sorterer på svarfrist, årsag osv.

P.s. Det har også den fordel, at hvis du ved en fejl er kommet til at afslutte en sag, at du bare skal ændre i "Done", og ikke skal bøvle med at kopierer data tilbage. Hvis du vil have afsluttede sager over på et andet ark, kan du i begyndelsen af hver måned, bruge filterfunktionen til at finde de sager, der er afsluttet i sidste måned og kopierer dem over på et andet ark. Men når du vender dig til filterfunktionen, tror jeg den opfylder dit behov.
Til top
Giovanni Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder
Avatar

Medlem: 07.Okt.2020
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28.Okt.2020 kl. 14:25
Hej Jørgen

Tak for dit input, det er Dog ikke mig der skal bruge de forskellige data i arkene, men min chef, jeg skal bare sørge for de er op to date, hvorfor jeg på den ene eller anden måde skal have dem over i disse forskellige ark.

Men jeg vil da bruge “filter” funktionen under dato, så dem der udløber først vil stå øverst - er det bare lige til at få den til dette, syntes kun den skifter den ene dato og ikke hele rækken....
Til top
Jørgen Christensen Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger


Medlem: 31.Jul.2020
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 295
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28.Okt.2020 kl. 14:51
Hej
Af erfaring ved jeg, at selv chefer kan lære at bruge filtrer funktionen :-)
Start med at marker hele det område der skal filtreres, og tryk så på "Filtrer". Hvis du trykker på "Filtrer" igen, forsvinder filtrer funktionen.
Det er praktisk at kombinere filtrerfunktionen med "Frys rude" som du finder under "Vis". Stil dig i feltet lige under overskrifterne og vælg "Frys ruder" under "Frys ruder". På dem måde vil overskrifterne hele tiden være synlige, selvom du har rigtig mange rækker i dit regneark.
Prøv evt. at gemme en kopi af dit regneark og leg lidt med tabelfunktionen, som du finder under "Indsæt" - "Tabel". Marker tabelområdet og tryk på "Tabel". Funktionen er smart, men kan også drille lidt.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk