Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Emne lukketDiagram/graf med medlemsudvikling

 Besvar Besvar
Forfatter
thebroen Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 03.Feb.2015
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Emne: Diagram/graf med medlemsudvikling
    Sendt: 28.Jun.2021 kl. 10:30
Hej.

Jeg har lavet et medlemskartotek i en tabel, hvor sidste kolonne har overskriften "indmeldelsesdato".
Ud fra hvert medlem er der i denne kolonne påført en dato.

Er det muligt at bruge data fra denne kolonne til at lave en graf der ud af x-aksen har datoer, og op af y-aksen antal af medlemmer med samme dato? Jeg har forsøgt mig, men er gået kold. 

Jeg vil egentlig gerne lave to variationer af diagrammet, så den ene viser antallet pr. dato, og den anden viser den kumulerede tilvækst af medlemmer pr. dato - altså at grafen stiger i takt med medlemmerne er blevet registreret.

Jeg håber ovenstående giver mening, og er det er nogen i dette forum der kan hjælpe mig på vej.

Vh Mikkel. 
Til top



Til top
Mads32 Se dropdown
Guld bruger
Guld bruger
Avatar

Medlem: 26.Feb.2016
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 1317
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29.Jun.2021 kl. 00:40
Hej

upload din fil, så kan vi se om det giver mening, alt afhængig af hvor mange og hvordan dine datoer er fordelt.

m v h mads32
Til top
thebroen Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 03.Feb.2015
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29.Jun.2021 kl. 05:50
Hej Mads.

Jeg kan ikke uploade den originale fil grundet GDPR, men jeg har lavet en simpel udgave af den, hvor man kan se de kolonner der er relevante.

Det er som sagt kolonnen med datoer der er relevante - jeg vil gerne kunne se udviklingen af indmeldinger på en graf, således at antallet af gange en dato er repræsenteret vil fremgå op af x-aksen, og datoerne ud af y-aksen.

Vh Mikkel.

Til top
Mads32 Se dropdown
Guld bruger
Guld bruger
Avatar

Medlem: 26.Feb.2016
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 1317
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29.Jun.2021 kl. 09:27
Til top
thebroen Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 03.Feb.2015
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29.Jun.2021 kl. 12:30
Hej igen Mads.

Og tusind tak for dit bidrag. Det var lidt den løsning jeg håbede at slippe udenom, for jeg kunne godt se i min søgen rundt omkring, at man kunne trække data ud i en ny tabel og tælle sammen. Jeg havde håbet det kunne gøres direkte fra den oprindelige tabel uden mellemregningen.

Endnu en gang tak - det er fedt at du gider hjælpe!

God dag.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk