Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketfasthold værdi i celle

Besvar Besvar
Forfatter
Soeren50 Se dropdown
Bronze bruger
Bronze bruger

Medlem: 13.Aug.2015
Land: Danamrk
Status: Offline
Point: 80
Direkte link til dette indlæg Emne: fasthold værdi i celle
    Sendt: 11.Feb.2022 kl. 08:35
Hej 
Hvordan fastholder / låser jeg en værdi i en celle? 
Jeg har i et ark Lønskema hvor jeg i kolonne N har en værdi som jeg indsætter fra ark Satser  celle B1, hvis jeg ændre værdien i Satser celle B1 så får det indflydelse på alle celler i Lønskema kolonne N. Jeg vil gerne have at det ikke ændre på bagudrettede værdier. Er det noget med en dato funktion jeg skal sætte ind i arket Satser celle B1? 
Med venlig hilsen
Søren Hansen
Til top

Til top
Jørgen Christensen Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger

Medlem: 31.Jul.2020
Land: Danmark
Point: 313
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14.Feb.2022 kl. 09:43
Hej Søren
Jeg vil foreslå, at du ikke ændre satserne i kolonne B på arket satser, men i stedet opretter en ny kolonne med de nye satser.
Start med at indsætte en ny række øverst i arket Satser, og skrive den dato satserne gælder fra.
I kolonne C kan du øverst skrive den dato de nye satser gælder fra, og nedenunder de nye satser.
På arket Lønskema, skal du bruge denne funktion i kolonne N: =VOPSLAG(M30;Satser!B$1:C$2;2)
VOPSLAG laver et (vandret) opslag i en tabelmatrix
M30 referere til den dato i kolonne M, som du gerne vil have satsen for.
Satser!B$1:C$2 er den tabelmatrix du vil fortage et opslag i (dato i række 1 som sammenholdes med datoen i M30 og sats i række 2. B kolonnen gamle satser, og C kolonnen nye satser - du kan sagtens udvide med flere kolonner)
2 betyder at den værdi der skal trækkes over i arket Lønskema, skal stå i anden række (Hvis du udvider tabelmatrix kan du trække en anden sats over, ved at ændre rækkenummeret)
Håber det kan hjælpe dig videre. Ellers må du lige skrive igen.
Venlig hilsen
Jørgen
Til top
Soeren50 Se dropdown
Bronze bruger
Bronze bruger

Medlem: 13.Aug.2015
Land: Danamrk
Point: 80
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14.Feb.2022 kl. 13:47
Hej Jørgen
Umiddelbart ser det ud til at have løst problemet. Så nu har jeg noget at arbejde videre med.
Med venlig hilsen
Søren Hansen
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk