Forfatter |
Emne Søg Emne funktioner
|
pthj1969
Bronze bruger
Medlem: 27.Nov.2015
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 65
|
Emne: Send automatisk mail med vedhæftede filer. Sendt: 17.Dec.2017 kl. 05:35 |
Hey og glædelig jul til alle derude... .
Har lige denne jule opgave, håber nogle er i julehumør til at hjælpe
Jeg her et makro ser starter et hyperlink som igen åbner min Outlook hvor der er defineret 5 mail adresser i. Men hvordan får jeg den til selv at vedhæfte 2 filer og sende mailen automatisk ?
Glædelig jul og godt nytår.....
|
|
|
|
|
EXCELGAARD
Platin bruger
Medlem: 27.Dec.2012
Land: Denmark
Point: 5470
|
Accepteret svar
Sendt: 29.Dec.2017 kl. 20:05 |
Prøv, at kigge på denne: www.excelgaard.dk/Files/Workbooks/DRF/SendMail_Outlook.XLSm www.excelgaard.dk/Files/Workbooks/DRF/SendMail_Outlook.XLSm
|
Husk, at trykke på [Tak], hvis du kan lide et indlæg. Husk, at trykke på [Accepteret Svar], hvis du kan bruge et løsningsforslag.
|
|
Bjarnehansen
Platin bruger
Medlem: 20.Nov.2011
Land: DK
Point: 5585
|
Sendt: 17.Dec.2017 kl. 08:41 |
Prøv at op load dit ark så har vi nok en mulighed for at hjælpe .......
|
Husk, at trykke på [Tak], hvis du kan lide et indlæg. Husk, at trykke på [Accepteret Svar], hvis du kan bruge et løsningsforslag. Med venlig hilsen - Bjarne Hansen - Microsoft 365 DK
|
|
pthj1969
Bronze bruger
|
Sendt: 17.Dec.2017 kl. 21:19 |
Det vil jeg bestemt gerne... håber dette kan bruges.
Det jeg ønsker er en makro der starter hyperlink´et og indsætter de vedhæftede filer samt sender det.
uploads/1558/TEST-_send_mail_auto_med_vedhæftede_filer.xlsx
|
|
pthj1969
Bronze bruger
|
Sendt: 20.Dec.2017 kl. 06:51 |
Øv.... lidt en skam det der ikke findes en løsning på det....
|
|
Kurt Kubik
Sølv bruger
Medlem: 18.Feb.2012
Point: 209
|
Sendt: 20.Dec.2017 kl. 13:23 |
Anvend denne funktion:
Anvender den meget! Vedr.: Optional sAttachments_SepWithHash As String: Indsæt sti til vedhæftning - hvis flere: adskil med "#" (hash-tegn)
Sub SendMailWithOutlook(sTo As String, sSubject As String, sBody As String, _ Optional bAddDefaultSignature As Boolean, _ Optional bSendNow As Boolean, _ Optional sCc As String, _ Optional sBcc As String, _ Optional sSendOnBehalfOfEmailAdr As String, _ Optional sAttachments_SepWithHash As String) Dim aOutlook As Object Dim aEmail As Object Set aOutlook = CreateObject("Outlook.Application") Set aEmail = aOutlook.CreateItem(0) On Error GoTo CleanUp 'Set Subject aEmail.Subject = sSubject 'Set Body for mail aEmail.htmlbody = sBody 'Set Recipients aEmail.To = sTo If sCc <> "" Then aEmail.Cc = sCc If sBcc <> "" Then aEmail.Bcc = sBcc 'Set sending email adress: If sSendOnBehalfOfEmailAdr <> "" Then aEmail.SentOnBehalfOfName = sSendOnBehalfOfEmailAdr 'Add attachments: Dim sAtts() As String Dim iAtt As Integer If sAttachments_SepWithHash <> "" Then sAtts = Split(sAttachments_SepWithHash, "#") For iAtt = LBound(sAtts) To UBound(sAtts) aEmail.Attachments.Add sAtts(iAtt) Next iAtt End If 'Insert default signature: If bAddDefaultSignature = True Then Dim vSignature As Variant vSignature = Environ("appdata") & "\Microsoft\Signatures\" If Dir(vSignature, vbDirectory) <> vbNullString Then vSignature = vSignature & Dir$(vSignature & "*.htm") Else: vSignature = "" End If If vSignature <> "" Then vSignature = CreateObject("Scripting.FileSystemObject").GetFile(vSignature).OpenAsTextStream(1, -2).ReadAll End If aEmail.htmlbody = aEmail.htmlbody & vbNewLine & vSignature End If 'Send Mail If bSendNow = True Then aEmail.Send 'Send now without showing in outlook Else aEmail.Display 'Show in outlook and send manually End If CleanUp: On Error GoTo 0 Set aEmail = Nothing Set aOutlook = Nothing End Sub
|
Hej fra Lars (Kurt Kubik)
|
|
pthj1969
Bronze bruger
|
Sendt: 20.Dec.2017 kl. 17:26 |
Hej Kurt (Kubik).
Kan jeg få dig til at smide din vba kode ind i et ark, for jeg kan ikke få det til at virke. Erkender gerne at jeg ikke ved ret meget om vba, så har lige brug for lidt hjælp her... og gerne hvor den selv vedhæfter 2 excel filer som ligger på "d:\" (excel1.xls og excel2.xls).
På forhånd mange tak...
|
|
baarsoe
Forum Begynder
Medlem: 27.Dec.2017
Point: 4
|
Sendt: 27.Dec.2017 kl. 10:36 |
Prøv evt. denne kode, er ikke helt sikker på om det er hvad du har brug for, ellers sig til så skal jeg se om jeg kan hjælpe :)
Sub Mail_workbook_Outlook_1()
Dim OutApp As Object Dim OutMail As Object
Set OutApp = CreateObject("Outlook.Application") Set OutMail = OutApp.CreateItem(0)
On Error Resume Next With OutMail .to = "Indsæt modtager her" .CC = "" .BCC = "" .Subject = "This is the Subject line" .Body = "Hi there" .Attachments.Add ActiveWorkbook.FullName .Send 'or use .Display End With On Error GoTo 0
Set OutMail = Nothing Set OutApp = Nothing End Sub
|
|
EXCELGAARD
Platin bruger
|
Sendt: 27.Dec.2017 kl. 11:34 |
Her er ikke mindre end 6 forskellige måder, at sende mails på, via VBA: www.excelgaard.dk/Bib/Mail%20Makroer/ www.excelgaard.dk/Bib/Mail%20Makroer/
Hver metode er lavet som en bruger-defineret funktion (UDF), så man behøver ikke engang selv, at kode noget som helst - man kalder blot funktionen med de angivne argumenter.
|
Husk, at trykke på [Tak], hvis du kan lide et indlæg. Husk, at trykke på [Accepteret Svar], hvis du kan bruge et løsningsforslag.
|
|
EXCELGAARD
Platin bruger
|
Accepteret svar
Sendt: 29.Dec.2017 kl. 20:05 |
Prøv, at kigge på denne: www.excelgaard.dk/Files/Workbooks/DRF/SendMail_Outlook.XLSm www.excelgaard.dk/Files/Workbooks/DRF/SendMail_Outlook.XLSm
|
|
|
pthj1969
Bronze bruger
|
Sendt: 30.Dec.2017 kl. 10:36 |
Hey EXCELGAARD
Men i adressefeltet i Outlook vil den ikke accepter flere adresser fordi makro´en indsætter "," mellem adresserne og ikke ";", hvordan ændre jeg det ?
|
|
EXCELGAARD
Platin bruger
|
Sendt: 30.Dec.2017 kl. 12:17 |
Ja, det er hele ideen med mine projekter: At man blot flytter modulet over i egne projekter, og derfra kalder funktionerne i mit modul - men, folk har en tendens til ikke, at forstå dette, og begynder, at indskrive koden i egne koder, fremfor blot, at kalde mine funktioner (hvorfor gør folk det altid mere besværligt for dem selv, end det er nødvendigt???) Du kan indstille din Outlook til både at acceptere både komma og semikolon, men jeg har lagt en ny version op, der omdanner komma til semikolon - prøv, at downloade/hente en gang til. Og, selv Godt Nytår
|
|
|