Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Automatisk sortering

 Besvar Besvar
Forfatter
prefalch Se dropdown
Bronze bruger
Bronze bruger


Medlem: 02.Dec.2016
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 47
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér prefalch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Automatisk sortering
    Sendt: 12.Jun.2024 kl. 11:25
Håber ikke at dette er en gentagelse, men jeg har ikke kunne finde noget der fungerede i mit ark.

Jeg har et ark hvor jeg registrerer modtagne ordre og registrerer når ordren er afleveret.
Jeg kunne godt tænke mig en automatisk sortering så modtagne ordre sorteres i nummerorden(stigende). Forstået på den måde at når nummeret er indtastet så bliver det automatisk lagt ind i arket i nummerorden
Til top



Til top
prefalch Se dropdown
Bronze bruger
Bronze bruger


Medlem: 02.Dec.2016
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 47
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér prefalch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12.Jun.2024 kl. 11:31
Til top
Krogsgaard Se dropdown
Bronze bruger
Bronze bruger


Medlem: 26.Apr.2024
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 46
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Krogsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12.Jun.2024 kl. 12:14
Jeg så lige at I skal bruge <Tab > knappen efter brug at barcode scanner mm.
Det kan i ændre i Filer - Avanceret - Efter tryk på enter flyt markeringen Retning - til højre.

Indlæg i nummer rækkefølge kan også laves, Der er dubletter og forskellige Bukstaver som der skal tages hensyn til. Det må du forklarer ført

Til top
prefalch Se dropdown
Bronze bruger
Bronze bruger


Medlem: 02.Dec.2016
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 47
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér prefalch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12.Jun.2024 kl. 12:22
Ja dubletter er vi ved at få styr på, det vises nu med det samme når indtastningen foretages.
Sorteringen: ja der er bogstaver før nummeret, det er forskellen på to typer ordre.
Det vll være helt fint hvis C-ordre kommer først før M-ordrer.
Håber at det var det du efterlyste
Til top
Krogsgaard Se dropdown
Bronze bruger
Bronze bruger


Medlem: 26.Apr.2024
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 46
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Krogsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12.Jun.2024 kl. 14:53
For at gøre det enkelt for mange bruger har jeg valgt at indsætte filter, det virker simpelt og er uden yderlige macro. Youtube flyder over med videoer med Excel slicer

uploads/3092/Ordreregistrering_2024-06-12_N-factory.xlsm
Niels,
Til top
prefalch Se dropdown
Bronze bruger
Bronze bruger


Medlem: 02.Dec.2016
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 47
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér prefalch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12.Jun.2024 kl. 19:14
Mange tak for forsøget, men der kan ikke ændres på layout.
Det jeg søger er en sortering i nummerorden ud fra kolonne A, og sorteret i kolonne A.

Til top
prefalch Se dropdown
Bronze bruger
Bronze bruger


Medlem: 02.Dec.2016
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 47
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér prefalch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12.Jun.2024 kl. 19:33
Endnu engang en tak for dit forsøg, som har givet mig ide til et andet ark til registrering af en anden arbejdsproces.

Jeg fandt ud af en løsning på min sortering:

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
On Error Resume Next
If Not Intersect(Target, Range("A:A")) Is Nothing Then
Range("A1").Sort Key1:=Range("A2"), _
Order1:=xlAscending, Header:=xlYes, _
OrderCustom:=1, MatchCase:=False, _
Orientation:=xlTopToBottom
End If
End Sub


Til top
Krogsgaard Se dropdown
Bronze bruger
Bronze bruger


Medlem: 26.Apr.2024
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 46
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Krogsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13.Jun.2024 kl. 07:44
@prefalch Perfekt, Bare det virker for dig er alle glade.

Ide. Jeg bruger et lignede model til at spore vare flow. Her har jeg en anden tabel som jeg kalder tabel_afsluttede_ordre. En makro flytter alle afsluttede ordre fra tabel1 til tabel_afsluttede_ordre. Makroen aktiveres via en knap

Niels,
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk