Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Grupperedigering og formelkopiering

 Besvar Besvar
Forfatter
nksdk Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 10.Okt.2012
Status: Offline
Point: 5
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nksdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Grupperedigering og formelkopiering
    Sendt: 16.Sep.2024 kl. 21:48
Jeg har nogle kursister, som i dag skulle forsøge sig med grupperedigering på 3 ark i samme mappe.

Der blev grupperet og dernæst oprettet simple multiplikationsformler - alt fint.

Problemet kom, da de oprettede formler skulle kopieres til nabocellerne - formlerne blev rigtige, men Excel brugte dem ikke. Programmet tog blot formelresultatet fra første udregninger og viste i de celler, formlerne var kopieret til.

For forståelsens skyld: 
Formlerne blev kopieret til nabocellerne og alle var korrekte. Formlerne var Excel dog ligeglad med - den tog i stedet resultaterne fra de oprindelige formler og viste det i de celler, der var kopieret formler til   ...og naturligvis skulle der her regnes på andre tal og dermed fås et andet resultat.

Ophæves grupperedigeringen og samme manøvrer udføres på hvert af de 3 ark for sig, er der ikke noget problem - det er grupperingen af arkene, der spænder ben, og det har jeg aldrig prøvet før.

Filen er kopieret og brugt mange gange uden problemer med gruppering og formler

Hvad er det, jeg overser?

På forhånd tak for hjælpen

NKSDK
Til top



Til top
Bjarnehansen Se dropdown
Platin bruger
Platin bruger
Avatar

Medlem: 20.Nov.2011
Land: DK
Status: Offline
Point: 5564
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjarnehansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16.Sep.2024 kl. 21:58
det kræver nok en kopi ar arket
Husk, at trykke på [Tak], hvis du kan lide et indlæg.
Husk, at trykke på [Accepteret Svar], hvis du kan bruge et løsningsforslag.
Med venlig hilsen - Bjarne Hansen - Microsoft 365 DK
Til top
Krogsgaard Se dropdown
Bronze bruger
Bronze bruger


Medlem: 26.Apr.2024
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 64
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Krogsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17.Sep.2024 kl. 17:06
Måske et afbrudt link til et andet ark 
Hvis der er anvendt navnestyring kan der være et link til det ark det er kopieret fra der er defekt eller ikke er aktiveret. Jeg vil kikke på Navnestyring som det første
Der kan være mange ting der er gået galt. 
Vi gætte bare når vi ikke har det konteret ark. Det kan da også noget.
god dag
Niels Krogsgaard Otten
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk