Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


bogføringsprogram

 Besvar Besvar
Forfatter
Nordstjerne Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder
Avatar

Medlem: 02.Okt.2024
Status: Offline
Point: 4
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nordstjerne Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: bogføringsprogram
    Sendt: 7 timer 41 minutter siden kl. 13:34
jeg  er så småt igang med at lave bogføringsprogram uden makroer ( Emnet  visual basic er for stor mundfuld  p.t. )
Bogføringsprogrammet vil indeholde Resultatopgørelse, Status, hvor status er aktiver, primært anlægsaktiver; passiver - primært hvorledes aktiver finansieres . samt afskrivninger.

Vedr. resultatopgørelse: er begyndt med at lave en kassekladde - som  p.t. ser således ud:

Dato  Transaktion  Bilag  Analyse  tekst  Beløb  Bank  Anlægsaktiver   Anlægsaktiverlån

Dato formel: =DATO(ÅR(Jan!A1);MÅNED(Jan!A1)+1;DAG(Jan!A1)); bør formlen  ændres ?

Transaktioner: inddeles i  Bank indbetalinger  -  Bank  ud; Anlægsaktiver  indbetalinger  -  Anlægsaktiver -ud  m.m.

Bilag: Her er jeg  på bar bund

Analyse: Her har jeg  listet min kontoplan

Tekst: Her er jeg på bar  bund

Beløb: Her indtastes  transaktionens  beløb

Banken: Modkonto - her vil  jeg skrive  formel, som kæder dato, transaktion, bilag, analyse, tekst og beløb
Her er jeg på bar bund.  Løsningsforslag  ??

Vedr. modkonto: Jeg har foreløbig skrivet en formel, som inddrager Transaktion og Beløb således
=HVIS([Transaktion]=Refark!$A$2;[Beløb];HVIS([Transaktion]=Refark!A3;-[Beløb];0))

Vedr. Status ( aktiver og passiver ): Er slet ikke nået dertil.

Jeg  glæder mig til jeres  respons.






Til top



Til top
Krogsgaard Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger


Medlem: 26.Apr.2024
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 102
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Krogsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 7 timer 19 minutter siden kl. 13:56
Hvis du har et CVR nr er det Gratis at benytte et færdig program Billy.dk. Det virke bare. og er fyldt med AI så du skal gøre mindst mulig selv. 

Har du ikke et CVR nr ligger der mange ude på nette som er færdig og klar til brug.

Du kunne jo også lave et selv...Det tager tid

Husk, at trykke på [Tak], hvis du kan lide et indlæg.
Husk, at trykke på [Accepteret Svar], hvis du kan bruge et løsningsforslag.
Niels Krogsgaard Otten
Til top
Nordstjerne Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder
Avatar

Medlem: 02.Okt.2024
Status: Offline
Point: 4
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nordstjerne Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 6 timer 36 minutter siden kl. 14:39
Tak for svaret

Jeg vil selv lave  bogføringsprogrammet
Til top
InfoTAL Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger
Avatar

Medlem: 05.Okt.2017
Land: DK, 6900
Status: Offline
Point: 380
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér InfoTAL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 6 timer 36 minutter siden kl. 14:39
Til Nordstjerne.

Hermed vil jeg lige tilføje yderligere.
Der kommer ny bogføringslov B.163 fra maj 2022 og træder trinvis i kraft.
Mindre firmaer fra 1/1-2026, men der er undtagelse m.h.t. omsætning (o/300.000) og flere ting.
Dinero og Billy har som nævnt af Krogsgaard programmer, men bliver tilpasser de nye krav og bliver sikkert så med et abonnement. (cloud)
MEN der er mange forhold at tage hensyn til ved opstart.
Håber det bliver en god opstart, så alle forhold er med og det er med fremtid.


InfoTAL
v/H.C.
Bruger Excel 2021 DK, 64 bit.
Svar gives/modtages..
Accepteret løsning: MARKER tråden med TAK/Accepteret svar
s.e.&o.
Til top
Nordstjerne Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder
Avatar

Medlem: 02.Okt.2024
Status: Offline
Point: 4
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nordstjerne Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 5 timer 20 minutter siden kl. 15:55
Tak for råd
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk