Forfatter |
Emne Søg Emne funktioner
|
Stegemüller
Bronze bruger
Medlem: 09.Apr.2018
Status: Offline
Point: 24
|
Emne: Kun formlerne vises Sendt: 13.Feb.2019 kl. 18:29 |
Hej
Jeg er ved at hive de sidste grå hår ud af hovedet: Excel beregner ikke og accepterer ikke min funktioner. Fx vil jeg bare gerne trække to tal fra hinanden: =F2-E2, men jeg får kun vist formlen ikke beregningen. Jeg har været her http://www.altomexcel.dk/excel-beregner-ikke/ og tjekket, at der skal beregnes automatisk.
Hvad søren sker der?
Vh. Hanne
|
Venlig hilsen Hanne B. Stegemüller
|
|
|
|
|
nsv
Bronze bruger
Medlem: 15.Dec.2013
Land: Danmark
Point: 102
|
Sendt: 13.Feb.2019 kl. 18:31 |
Hvis cellen er formateret som tekst, så bliver kun formlen vist. Du skal ændre formateringen til Generelt.
NSV
|
|
Bjarnehansen
Platin bruger
Medlem: 20.Nov.2011
Land: DK
Point: 5585
|
Sendt: 13.Feb.2019 kl. 18:50 |
prøv at se under indstillinger avanceret om der er hak i hvis formeler istedet for resultatet hvis den er fomateret som tekst bliver resultatet bare vist venstre stillet i cellen
|
Husk, at trykke på [Tak], hvis du kan lide et indlæg. Husk, at trykke på [Accepteret Svar], hvis du kan bruge et løsningsforslag. Med venlig hilsen - Bjarne Hansen - Microsoft 365 DK
|
|
Stegemüller
Bronze bruger
|
Sendt: 13.Feb.2019 kl. 19:03 |
Hej Bjarne
Tak for dit svar. Jeg har tjekket det, oh jeg har ikke flueben i "vis formler i ccelle is stedet for beregnede resultater". Jeg regner med, det var den, du mente?
|
|
|
Stegemüller
Bronze bruger
|
Sendt: 13.Feb.2019 kl. 19:06 |
Hej
Mange tak for dit svar.
Mit format er allerede fx tal eller klokkeslæt (jeg har prøvet mig frem).
|
|
|
Bjarnehansen
Platin bruger
|
Sendt: 13.Feb.2019 kl. 19:10 |
ok ja det var den, er det lige meget hvilken celle du har formelen i
|
Husk, at trykke på [Tak], hvis du kan lide et indlæg. Husk, at trykke på [Accepteret Svar], hvis du kan bruge et løsningsforslag. Med venlig hilsen - Bjarne Hansen - Microsoft 365 DK
|
|
Stegemüller
Bronze bruger
|
Sendt: 13.Feb.2019 kl. 19:29 |
Ja det er lige gyldigt hvor. I lang tid har har jeg troet, at det var mig, der var en idiot, der ikke kunne skrive fx =UGE.NR(G12;2), men nu går det op for mig at Excel simpelthen bare ikke VIL.
Jeg er på Office 365 og alt er opdateret.
|
|
|
Bjarnehansen
Platin bruger
|
Sendt: 13.Feb.2019 kl. 19:45 |
jeg har sev prøvet det i et stort ark når jeg rettede i en celle skrev den formelen men jeg kunne bare kopier formelen fra side cellen ind i cellen så virkede det igen. hvad hvis lukker excel ned og åbner det igen og så åbner en ny mappe også er det det samme ?
|
|
|
Stegemüller
Bronze bruger
|
Sendt: 13.Feb.2019 kl. 19:50 |
Hej Bjarne
Tusind tak
Det er sådan lidt Anders And-agtigt, men det virker
|
|
|
Bjarnehansen
Platin bruger
|
Sendt: 14.Feb.2019 kl. 09:28 |
velbekom, jeg ved ikke hvad det skyldes
|
|
|