Hej!
Har en fane "A", hvor i jeg har en lang liste. Ud fra denne liste opretter jeg en række nye faner navngivet som de navne der på listen. Lige nu 1, 2, 3 og 4... Listen er dog dynamisk og fanerne kan have vilkårlige navne.
Min udfordring er så, at jeg har et specifikt felt i alle fanerne vil jeg gerne have summeret i et opsamlingsark. Det kalder jeg "SUM".
I den sammenhæng har jeg lavet et ark "D", hvor jeg udfra listen sætter den korrekte formel op som en tekststreng. Den vil jeg så sidenhen gerne sætte ind i et felt i opsamlingsarket "SUM" - og vupti, så har jeg den rigtige sumformel i opsamlingsarket som altid retter sig til efter listen i fane "A". Med dette eksempel ser min formel således ud: "=+'1'!RC+'2'!RC+'3'!RC+'4'!"
Koden ser lige nu således ud:
/Code
Sheets("D").Select
Range("D2").Select
Selection.Copy
Sheets("SUM").Select
Range("E9").Select
Selection.PasteSpecial Paste:=xlValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks:= _
False, Transpose:=False
Application.CutCopyMode = False 'Indsætter først som værdier
Selection.Copy
Selection.PasteSpecial Paste:=xlFormulas, Operation:=xlNone, SkipBlanks:= _
False, Transpose:=False
ActiveSheet.Paste
Application.CutCopyMode = False 'Kopierer feltet og indsætter dernæst som formler
ActiveCell.FormulaR1C1 = _
"=+'1'!RC+'2'!RC+'3'!RC+'4'!"
Range("E10").Select
/Code End
Mit problem er, at jeg bliver nød til at stille mig op i tastefeltet og klikke "Enter" efter den formel jeg kopierer ind for at den forstår, at det er en formel og ikke bare tekst... Ovenfor er det optaget - og som I kan se hardcoder den den specifikke formel. Det er jo ikke meningen, men skyldes altså, at jeg laver et Enter-klik i tastefeltet (feltet hvor man skriver og redigerer i en celle).
Nogen der har en idé til et lille stykke kode der kan finde ud af at sætte teksten ind som formel med det samme uden, at jeg skal "aktivere den" ved at klikke "Enter" ?