Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketen prisberegner.. :-(

Besvar Besvar
Forfatter
Nicolas Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder

Medlem: 03.Jan.2011
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: en prisberegner.. :-(
    Sendt: 03.Jan.2011 kl. 21:52

Goddag i forummet...

Jeg har været så letsindig at love min hustru, at jeg kunne lave en prisberegner til hendes firma, i Excel.

Jeg mangler en metode/formel eller andet (VBA??) som kan hjælpe mig, således at når jeg vælger et produkt fra en rulle menu, så skifter felterne reference til det dataark (excelfane nr. 1) hvor detaljerne om varen jeg har valgt, står...
Og således kan jeg udregne en pris på varen (med specifikke detaljer) med reference i de rigtige data.. puhh

Giver dette mening?? Og er hjælpen mulig?

...og nej - jeg har ikke lyssværd i Excel....

Med Venlig Hilsen
Nicolas
Til top

Til top
Allan Se dropdown
Forum Admin
Forum Admin
Forum Admin

Medlem: 03.Feb.2010
Point: 10330
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04.Jan.2011 kl. 22:35
Hej Nicolas,

Jeg vil foreslå at du kigger lidt på formlen LOPSLAG

Hvis du laver et ark med alle varenumre, og placerer varenummer i kolonne A, navn i kolonne B, osv i lige så mange kolonner du ønsker.
På et andet ark, kan du ved hjælp at LOPSLAG lave opslag på varenumre.

Jeg har lavet et eksempel, med 2 ark, et med varelager og et til beregning.

Hvis du taster på arket 'Beregning' i felerne 'Varenummer' vil varerne fra arket 'Varelager' automatisk blive hentet med de oplysninger som er tastet på dem.

Giver dette inspiration?

//Allan

Til top
Nicolas Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder

Medlem: 03.Jan.2011
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05.Jan.2011 kl. 00:34
Jamen, se nu der....
Efter at have pløjet 100 sider af en VBA manual igennem uden megen anden viden end den at lave en knap der kan fjerne gitre, så kommer dette forbi...

Jeg har ikke fået det implementeret 100 % endnu, men jeg kan i særdeleshed se potentialet i det!!

Allan, efter at have set en del af forummet igennem, kan man kun tage hatten af for dit engagement!
Hvad med en knap, til Paypal, eller andet, hvor man kunne donere en femmer eller tier til at vedligeholde dette supersite, med en meget engageret Administrator...

Mange hilsner
Nicolas
Til top
Allan Se dropdown
Forum Admin
Forum Admin
Forum Admin

Medlem: 03.Feb.2010
Point: 10330
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05.Jan.2011 kl. 09:47
Det er dejligt du kan bruge det, sig endelig til en anden gang Wink
Citat: Nicolas Nicolas skrev:

Hvad med en knap, til Paypal, eller andet, hvor man kunne donere en femmer eller tier til at vedligeholde dette supersite, med en meget engageret Administrator...
Tak for en god idé, det vil jeg kigge på.
Idéen er jo egentlig ikke at tjene penge på sitet, men du har ret, vedligeholdelse og hosting koster jo en form for penge.

//Allan
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk