Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Oversættelse af ENTYDIGE

Besvar Besvar
Forfatter
Drevsy Se dropdown
Bronze bruger
Bronze bruger

Medlem: 25.Sep.2018
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 23
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Drevsy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Oversættelse af ENTYDIGE
    Sendt: 19 timer 2 minutter siden kl. 17:05
Jeg arbejder selv med Excel på engelsk til dagligt, men faldt over en Teams-visning af et dokument, hvori excel på dansk havde formlen:
=ENTYDIGE(XXXX)
Jeg kan ikke få dette dokument.

Jeg er sikker på at formlen har samme funktion som at slette duplikationer fra en liste.

Hvad jeg dog faldt over, at jeg ikke umiddelbart kunne google mig til den engelske formel - Den såkaldte komplette liste havde dem ikke. Oversættelsen er i øvrigt "unambiguous", hvilket heller ikke opstår i mit excel.

Det betyder reelt set intet, men det irriterer mig lidt... Nogle der kan fortælle mig den engelske formel? Tak:)
Quak Kvak Qwak
Til top

Til top
Peter59 Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder

Medlem: 17 timer 35 minutter siden
Point: 7
Accepteret svar Accepteret svar
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Peter59 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17 timer 27 minutter siden kl. 18:40
Funktionen hedder Unique i den engelske version af Excel.
Den sletter ikke data, men funktionen er en SPILL funktion som genererer et dynamisk SPILL område,  som indeholder de unikke værdier fra det område du vælger som input til funktionen. 

Se f. eks her:
https://exceljet.net/functions/unique-function
Til top
InfoTAL Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger

Medlem: 05.Okt.2017
Land: DK, 6900
Point: 383
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér InfoTAL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17 timer 49 minutter siden kl. 18:18
Til Drevsy

Fandt lige dette hos Microsoft:
https://support.microsoft.com/da-dk/office/entydige-funktionen-c5ab87fd-30a3-4ce9-9d1a-40204fb85e1e
Håber det kan bruges og ellers har jeg tidligere set de engelske, men måske ikke med entydige.
Ser også frem til mere til emnet.

InfoTAL
v/H.C.
Bruger Excel 2024 DK, 64 bit.
Svar gives/modtages..
Accepteret løsning: MARKER tråden med TAK/Accepteret svar
s.e.&o.
Til top
Drevsy Se dropdown
Bronze bruger
Bronze bruger

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Drevsy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17 timer 45 minutter siden kl. 18:22
Tak for svaret.

Jeg faldt selv over samme Microsoft-artikel, men den nævner ingen ækvivalent hjemmeside!
Det overrasker mig i øvrigt at der til dags dato i programmet ikke findes en indbygget converter/oversætter..

Især græl når man arbejder i et dansk firma, at man ikke kan dele excel-lingo på tværs..Ouch

Quak Kvak Qwak
Til top
Peter59 Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder

Medlem: 17 timer 35 minutter siden
Point: 7
Accepteret svar Accepteret svar
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Peter59 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17 timer 27 minutter siden kl. 18:40
Funktionen hedder Unique i den engelske version af Excel.
Den sletter ikke data, men funktionen er en SPILL funktion som genererer et dynamisk SPILL område,  som indeholder de unikke værdier fra det område du vælger som input til funktionen. 

Se f. eks her:
https://exceljet.net/functions/unique-function
Til top
Drevsy Se dropdown
Bronze bruger
Bronze bruger

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Drevsy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15 timer 3 minutter siden kl. 21:04
Du har sørme ret Peter! Og velkommen til!
Quak Kvak Qwak
Til top
Hans K. Se dropdown
Guld bruger
Guld bruger

Medlem: 04.Apr.2019
Point: 1457
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans K. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 46 minutter siden kl. 11:21
I en engelsksproget version:
Tryk på Add-Ins på båndet (Home).
Tryk på More add-ins.
I Search feltet skriv: Translator.
Nu skulle der dukke noget op der hedder Function Translator.
Tryk på Add.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk