Du skriver følgende;
[xor] Men der er vel ingen grund til i kolonne I at teste: IF(E15>999;I14+1;""). Du har jo allerede, ved hjælp af kode, sikret, at hele linjen slettes, hvis E-kolonnen er mindre end 999.
Det er rigtigt men hvis jeg får indført et årstal efter bilags nr. så sletter den ikke årstallet. Der vil i samtlige celler i kolonne I stå -17 selvom E er tom.
Hvorfor skriver du i øvrigt så 1010 i celle E13?
Simpelthen fordi E13 er en overskrift som beskriver kolonnes funktion og første indtastning sker i A14.
Hvis du ser under '1. Budget' er første underkonto nr. = 1010
Og 1010 synes i øvrigt heller ikke at gælde. Ved 1012 for eksempel slettes alt også.
Hvis konto nr. 1010 ikke fungerer er det fordi;
- Du har måske ikke sat en kode i Kolonne A
- Brugt en forkert kode i forhold til indtægt eller udgift. Hvis du sætter 1 som udgift er det forkert, da 1 udelukket gælder for indtægter.
- Du har måske heller ikke sat et beløb i K
- Hvis du prøver at sætte et konto nr. ind som 1012 bliver den naturligvis ikke godkendt, da et sådan konto nr. ikke findes i Budgettet!
Jeg har forsøgt, så vidt muligt, at sikre brugeren mod fejl tastninger og det kan jeg se virker helt OK.
Burde nok have låst arket, men så havde du jo ikke kunnet afprøve dine formler, så du kunne se hvad jeg mente / sker.
Umiddelbart virker det som om, at vi har bevæget os langt væk fra det oprindelige formål.
Kan se at du ikke har mistet tålmodigheden endnu. Du har skrevet noget nyt som jeg vil prøve af.
Tak