Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Problemer med exopslag

Besvar Besvar
Forfatter
hkiel Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder

Medlem: 28.Aug.2018
Land: DK
Status: Offline
Point: 13
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hkiel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Problemer med exopslag
    Sendt: 12.Feb.2025 kl. 15:25
Hej superbrugere.

Jeg har et opslag fra en fil til en anden.

Det er i 2 forskellige situationer, men med forskellig mappehenvisning.

I det ene tilfælde klares det helt ok med søgefilen lukket.
Men i det andet tilfælde, kræves at filen er åben.

Opslagsfilerne ser således ud:

=XOPSLAG($G$3&HELTAL($B4);'C:\Users\hk\Dropbox\Lønafregning\801 - Alba\2025\Danløn app\[Lønninger 3.xlsx]Danløn'!$H:$H;'C:\Users\hk\Dropbox\Lønafregning\801 - Alba\2025\Danløn app\[Lønninger 3.xlsx]Danløn'!$I:$I;0;0)

=XOPSLAG($G$3&HELTAL($B4);'C:\Users\hk\Dropbox\Lønafregning\802 - Leifs\2025\Danløn app\[Lønninger 3.xlsx]Danløn'!$H:$H;'C:\Users\hk\Dropbox\Lønafregning\802 - Leifs\2025\Danløn app\[Lønninger 3.xlsx]Danløn'!$I:$I;0;0)

Som det ses, er begge formler ens, bortset fra mappehenvisningen.

En som kan forklare forskellen, at den ene version kræver at søgefilen er åben, og ikke den anden?

VH Henrik
Til top

Til top
Jørgen Christensen Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger

Medlem: 31.Jul.2020
Land: Danmark
Point: 316
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Jørgen Christensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13.Feb.2025 kl. 13:53
Hej
Der må være en eller anden forskel på de to filer, men jeg ved ikke hvilken.
Jeg vil foreslå at du oprette en kopi af den fil der fungerer, og efterfølgende kopierer de "rå" data fra den fil der ikke virker, over i den nye fil.
Hvis du efterfølgende omdøber den "dårlige" fil, og giver den nye fil navnet fra den "dårlige", så kan du håbe at det hjælper. Hvis det ikke hjælpe, er jeg på bar bund.
Til top
Krogsgaard Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger

Medlem: 26.Apr.2024
Land: Danmark
Status: Online
Point: 208
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Krogsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13.Feb.2025 kl. 14:07
@Jørgen. jep det er nok i den retning. 
Det kunne også være link mellem filer der driller. 

Den "dårlige" fil har måske et link eller navne relationer i navnestyringen til den "gode" fil eller til en anden lukket fil
Det kan ses i menu - formler - navnestyring
Det sket ofte når der kopieres fra en fil til en anden

Niels Krogsgaard Otten
Til top
hkiel Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder

Medlem: 28.Aug.2018
Land: DK
Point: 13
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hkiel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14.Feb.2025 kl. 11:16
Hej, og tak for svar.

Jeg kigger på det i weekenden.

Hilsen Henrik

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2025 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk