Hej alle,
Jeg har fået til opgave at lave et spørgeskema i Excel 2010. Jeg vil bl.a. gerne vide, hvor mange års relevant erhvervserfaring en tilbudsgiver har, således:
Hvor mange års relevant erhvervserfaring har du? (sæt X)
1. kolonne 2 kolonne 3. kolonne (værdi) (skal være skjult for tilbudsgiver)
0-1 års X (f.eks) 3
1-2 års 2
2-3 års 1
Kolonne 3 skal være skjult for tilbudsgiver. Jeg vil dog gerne registrere værdien som tilbudsgiver har i mine øjne, altså 3, da vedkommende kun har 0-1 års relevant erfaring. Dvs. jo lavere samlet score jo bedre i mine øjne.
Mit spørgsmål er, hvordan kan jeg bede Excel automatisk registere at vedkommende får værdien 3. Jeg tænker, at kolonne 2's celler skal have hver sin kode ud for antal års erhvervserfaring, men hvordan gør jeg det? :) Håber nogen kan hjælpe.