Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGentagelse af tidligere problem, men nu med ARK :)

Besvar Besvar
Forfatter
Geo1975 Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder

Medlem: 15.Nov.2013
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Emne: Gentagelse af tidligere problem, men nu med ARK :)
    Sendt: 22.Nov.2013 kl. 13:39
Hejsa

Kan nogen hjælpe mig med at mine celler automatisk udfylder uger/år med en farve, ud fra de oplysninger man skriver i "Start-tidsp. (uge-år)" og "Slut-tidsp. (uge-år)"......

- HAr prøvet noget med at indtaste tal i cellerne og give samme farve som formatering, men synes sgu ikke det virker .... Og mon ikke et klogt hoved ved hvordan den løses

Vh Bjarke

uploads/1004/HJÆLP!!.xlsx

Til top

Til top
Skemalægger Se dropdown
Bronze bruger
Bronze bruger

Medlem: 27.Okt.2013
Point: 92
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23.Nov.2013 kl. 14:49
Prøv lige at uddyb: 

Du vil gerne have samme farve i kalenderen som i hvilket indtastningsfelt ? Og hvordan vælger du farven i indtastningfeltet ?
Er det hele manuelt - Jeg kan ikke se nogle formler ?

Er det korrekt forstået, at hvis du i kolonnerne E og F indtaster start og slut, vil du gerne have de tilsvarende uger (og den mellemliggende periode) markeret i kalenderen - og med samme farve ?

Tænkte, du kan nøjes med 3 farver - så kan det også formateres i Excel 2003 uden VBA - Ikke udfyldt, lige linier og ulige linier.

Omregn det indtastede til start hhv slut dato - omregn "overskrifterne" i kalenderen til datoer og tjek så om værdien i overskriften er indenfor dato intervallet og i givet fald vælg formattering (og så skiftevis formatteringsfarve i lige og ulige linier).

Giver det mening ?

Til top
Skemalægger Se dropdown
Bronze bruger
Bronze bruger

Medlem: 27.Okt.2013
Point: 92
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23.Nov.2013 kl. 19:49
/uploads/989/Tidsskema_med_farver.xlsx" rel="nofollow">
Tjek om ikke det her duer ... det er udgaven med to farvemuligheder. Jeg har ikke åbnet de skjulte rækker, så du skal selv udbrede formatteringen hertil med penslen

uploads/989/Tidsskema_med_farver.xlsx
Til top
Geo1975 Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder

Medlem: 15.Nov.2013
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25.Nov.2013 kl. 10:26

Lige præcis Skemalægger......  Tak for hjælpen!! -Når man formatere over skjulte rækker, så er det også gældende der. Det vidste jeg. HEHE

Tak for hjælpenSmile

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2025 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk