Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFormatere rækker ud fra indhold i flere celler?

Besvar Besvar
Forfatter
moscov Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder

Medlem: 19.Jun.2013
Status: Offline
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Emne: Formatere rækker ud fra indhold i flere celler?
    Sendt: 19.Jun.2013 kl. 15:02
Hejsan.
Nu har jeg været hele internettet igennem (sådan føles det i hvert fald Confused men jeg har stadig ikke fundet løsningen på lige præcis det problem, jeg sidder med. Måske er der nogle her i forum, der kan hjælpe?
Helt overordnet handler det om, at formatere en række (gerne med rød tekst f.eks.) hvis 2 betingelser er opfyldt: Indholdet i cellen i kolonne A skal have en bestemt værdi samtidig med at værdien i kolonne B ligger i et bestemt interval.
I den fil jeg har uploadet kunne det f.eks. være, at hvis der står mandag i kolonne A og klokkeslæt i kolonne B ligger mellem kl. 10 og klokken 14, så skal teksten i den pågældende række være rød (eller cellerne have en bestemt farve).
Jeg har kigget på betinget formattering, og jeg har kigget på VBA, og jeg har fundet en del eksempler, der ligner lidt, men hvor det typisk kun er én betingelse, der skal være opfyldt.
Umiddelbart havde jeg håbet, at en betinget formatering med =OG..... kunne klare det, men det ser det ikke ud til.
Nogle bud?
Mvh
Mogens
(Excel 2010)

https://forum.excel-regneark.dk/uploads/889/Farvetest.xlsx - uploads/889/Farvetest.xlsx

Til top

Til top
HK Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger

Medlem: 25.Nov.2010
Land: Danmark
Point: 860
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19.Jun.2013 kl. 19:06
Dit link virker ikke.

Til top
HK Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19.Jun.2013 kl. 19:40
Prøv med følgende formel under betinget formatering.

=OG(A1="mandag"; (B1>=--( "10:00"));(B1<=--("14:00")))

Hans

Til top
moscov Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20.Jun.2013 kl. 09:56
Hej Hans
1000 tak for svar!
Så KUNNE det altså lade sig gøre med en =OG kommando .... næsten Ermm
Den formaterer så kun kolonne A, hvor jeg havde håbet på hele rækken, men så skal man nok over i noget VBA og ... EntireRow .. etellerandet.
Noget andet er, at der er altså noget der går galt, for det er ikke helt de rigtige celler, der bliver formateret??
Jeg har prøvet at sætte nogle forskellige formatteringer ind, og i det ene tilfælde har den ikke første celle med, men til gengæld en for meget i den anden ende.
I det andet tilfælde går det helt galt.
Jeg prøver lige om jeg har mere held med upload denne gang Stern Smile
mvh
Mogens
Til top
HK Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20.Jun.2013 kl. 12:50
Er det noget i den her retning?

Hans
Til top
moscov Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20.Jun.2013 kl. 15:43
Præcis! Endnu engang tak! Smile
Nu er jeg så røget ind i et andet problem, for jeg havde regnet med, at farverne i cellerne fulgte med, når man lavede en pivottabel, og det gør de åbenbart ikke.
Det må jeg se, om jeg kan drible mig ud af. Ellers må jeg vende tilbage. Det lader til, at der er nogle i dette forum, der ved ALT om Excel!! Smile

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2025 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk