Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProblemer med at åbne visse filer i Excel 2007

Besvar Besvar
Forfatter
jepped Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder

Medlem: 03.Apr.2013
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Emne: Problemer med at åbne visse filer i Excel 2007
    Sendt: 03.Apr.2013 kl. 14:58
Hej drenge og piger,

Jeg står med et problem med mit Excel 2007, når jeg prøver at åbne bestemte filer fra mit arbejde på min arbejdscomputer. Excel melder at "Der blev funder indhold i "blabla.xlsx", der ikke kunne læses. Vil du gendanne projektmappens indhold? ......". Hvis jeg svare ja så kan jeg sagtens se projektmappen men den smider en log:

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" standalone="true"?>
-<recoveryLog xmlns="'>http://schemas.openxmlformats.org/spreadsheetml/2006/main">
<logFileName>error048000_12.xml</logFileName>
<summary>Der blev fundet fejl i filen 'O:\xxxxxxxxxx\Prodstatistik_2013_14.xlsx'
</summary>
-<repairedRecords summary="Følgende er en liste over reparationer:">
<repairedRecord>
Reparerede poster: Celleoplysninger fra /xl/worksheets/sheet3.xml-del
</repairedRecord>
<repairedRecord>
Reparerede poster: Celleoplysninger fra /xl/worksheets/sheet7.xml-del
</repairedRecord>
<repairedRecord>
Reparerede poster: Celleoplysninger fra /xl/worksheets/sheet8.xml-del
</repairedRecord>
</repairedRecords>
</recoveryLog>

Det som jeg synes er underligt er at jeg sagtens kan åbne den på min kollegas computer lige ved siden af uden nogle problemer. Er der noget som lige springer jer i øjnene som kan foresage dette?
Til top

Til top
natkatten Se dropdown
Bronze bruger
Bronze bruger

Medlem: 30.Jul.2011
Land: Danmark
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03.Apr.2013 kl. 15:20
Hmm, sidder I med den samme version af Excel 2007. Der er mig bekendt kommet disse fire "editions"/minor releases:
Original version
SP1 version
SP2 version
SP3 version

Selv har jeg SP2 på mit arbejde. (Kan bl.a. ses ved at trykke på Office-knappen og så vælge Excel-indstillinger -> Ressourcer)
Til top
Wiseguy Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger

Medlem: 09.Mar.2010
Land: DK
Point: 204
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03.Apr.2013 kl. 20:32
Jeg er ikke helt enig med dig natkatten med hensyn til SP "Service Pack's".
Det er vel med Microsoft Office som med Microsoft Styresystemer, at der kommer "Service Pack's" SP 1, SP 2, SP 3,  o.s.v.Smile
Jeg ved ikke hvad SP's til Office indeholder, men der opfordres ihvertfald til at man har opdateret med den nyeste SP til sit styresystem, idet der kan være tilføjelser og ændringer som mange Service's i Styresystemet er afhængig af for at kunne køre optimalt.
Derfor bør man vel også installere den nyeste SP til Office.Wink
Jeg vil lige gøre opmærksom på at "Service Pack's" ikke er afhængig af hinanden. Det vil sige at kører man med "Original Version" kan man installere SP 3, den er opdateret med SP 1 og SP 2.Wink
Wiseguy.
Til top
jepped Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder

Medlem: 03.Apr.2013
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04.Apr.2013 kl. 15:33
Tak for tilbagemeldingerne, jeg vil i morgen prøve at kigge på om versionerne skulle være skyld i problemerne.

Jeg giver lyd fra mig, tak for jeres tid :)
Til top
Allan Se dropdown
Forum Admin
Forum Admin
Forum Admin

Medlem: 03.Feb.2010
Land: Danmark
Point: 10330
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04.Apr.2013 kl. 15:56
Hej jepped,

Jeg tænkte om filen også fejler hvis du selv gemmer den og derefter prøver at åbne den igen?
Hvis den ikke fejler, vil jeg anbefale at din kollega kører en 'Repair' på sin Office og derefter opdaterer den til seneste version som Wiseguy skriver.
Hvis den stadig fejler, så prøv at kopiere alt indholdet over i en ny projektmappe, for at se om det ikke skulle hjælpe lidt.

//Allan

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2025 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk