Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Filtrer(VSTAK(:....

Besvar Besvar
Forfatter
SBB Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger

Medlem: 03.Maj.2013
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 191
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SBB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Filtrer(VSTAK(:....
    Sendt: 12.Apr.2025 kl. 09:35
Hejsa,

jeg har 5 navngivne områder i hver sit faneblad (eksport af finansposter fra 5 forskellge selskaber i hver sin e-conomicaftale) - de har ikke lige mange rækker, men jeg har defineret alle områder med tilpas mange rækker, så jeg er sikker på jeg får alle med i min VSTAK:

+VSTAK(Område1;Område2;Område3;Område4;Område5)

Jeg har så 230.000 rækker i min VSTAK-fane, hvor en del jo så har 0-værdier.

Nu gad jeg så godt, at lave en "filtrer" direkte i min VSTAK fane, som frasortererde rækker med 0-værdier, men denne her virker ikke:

+Filtrer(VSTAK(Område1;Område2;Område3;Område4;Område5);A:A<>0;””) - jeg har også prøvet med B1:B230000 i stedet for B:B

I min VSTAK formel-celle (A1) får jeg #VÆRDI" returneret.

Nogen friske ideer ??

Til top

Til top
Hans K. Se dropdown
Guld bruger
Guld bruger

Medlem: 04.Apr.2019
Point: 1493
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans K. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13.Apr.2025 kl. 10:31
Med de relevante områder navngivet a, b, d, e og f virker følgende (engelsk) fint: 

=FILTER(VSTACK(a;b;d;e;f);VSTACK(a;b;d;e;f<>0))
Til top
SBB Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger

Medlem: 03.Maj.2013
Point: 191
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SBB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18 timer 32 minutter siden kl. 17:45
Hmm - kan ikke få den til, at virke hos mig?

Det er et stort afk med fortrolige data, så må lige prøve at lave et ex.

Til top
Hans K. Se dropdown
Guld bruger
Guld bruger

Medlem: 04.Apr.2019
Point: 1493
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans K. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18 timer 16 minutter siden kl. 18:01
Jeg prøvede med det samme antal rækker, som du nævnte i dit oprindelige indlæg (i alt 230000), og det virkede fint.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2025 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk