Hej alle.
Jeg sidder og leger med noget statistik for en lille odds-klub på 3 personer. Statistikken taler jo sit eget sprog, så der kan man jo altid drille hinanden lidt

.
Hver person spiller 2 kampe hver uge, og der holdes styr på hitrate, gnmsnit odds vundet, den enkelte ligas hitrate osv osv. Jeg kunne dog godt tænke mig at vise et dynamisk diagram med det samlede odds som den enkelte har vundet - dvs. den skal konstant vokse for hver uge (eller hvis man ikke vinder forbliver den så den samme).
På den måde kan man også se "formen" for den enkelte deltager. Jeg kan godt få de dynamiske diagrammer til at virke ved at lave tabeller, men det går galt, når jeg i tabellen indsætter en formel. Eksempelvis denne: =HVIS(ARK1!$I5="";"";SUM($B3+ARK1!$I5+ARK1!$I6)).
Tanken er at den KUN skal vise de felter, som er udfyldte. Det går også godt nok hvis cellen er HELT tom, men så snart at der står en formel i, returnerer den værdien 0 i diagrammet (men ikke i tabellen). Derved giver diagrammet det helt forkerte udvisende, da den så kører fra eksempelvis odds 8,30 til 0. Jeg vil jo gerne have tabellen til at stoppe netop der når øvrige celler er tomme.
Jeg kan selvfølgelig selv taste det ind hver gang, men der går jo lidt sport i at automatisere processerne mest muligt

Nogle gode forslag?
På forhånd tak.