Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Emne lukketBetinget visning

 Besvar Besvar
Forfatter
knirke Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 29.Jan.2013
Land: DK
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Emne: Betinget visning
    Sendt: 08.Maj.2013 kl. 09:51

Jeg har en kolonne med en masse formler, som hver især trækker på data fra et andet faneblad. Jeg ønsker at kunne give et "varsel", hvis et felt ikke er udfyldt, så man kan se at data derved ikke er korrekt udregnet. Mine formler ser f.eks. således ud: =('input market data'!E21+'input market data'!E29+'input market data'!E30)*('input market data'!E49+'input market data'!E50)

Dvs. hvis nu E30 havde været tom, så får jeg jo stadig et tal ud - men det er ikke korrekt. Hvordan får jeg feltet til at vise "input mangler" el.lign.?
 
 
Til top



Til top
kbno Se dropdown
Guld bruger
Guld bruger
Avatar

Medlem: 07.Feb.2011
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 500
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08.Maj.2013 kl. 20:44
Tja der er nok smartere måder - men den nemme jeg kan er at du starter med at lave en kontrol for om alle celler er udfyldt.

=hvis(eller('input market data'!E21;'input market data'!E29;'input market data'!E30;'input market data'!E49;'input market data'!E50)=0;"Mangler indtastning";sum(('input market data'!E21+'input market data'!E29+'input market data'!E30)*('input market data'!E49+'input market data'!E50))

Hvis dine celler er tomme og ikke lige med 0 skal du udskifte 0 med ""

Burde virke
Hygge - Kim
Excel 365 DK user
Til top
knirke Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 29.Jan.2013
Land: DK
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13.Maj.2013 kl. 13:38
Tak for hjælpen. Men nej, den virker ikke helt - de tal jeg ganger med, bliver ikke taget i betragtning. Jeg får aldrig fejlbeskeden "mangler indtastning" men højst en #VÆRDI.
 
Til top
HK Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger


Medlem: 25.Nov.2010
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 860
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13.Maj.2013 kl. 15:23
=HVIS(ELLER(ER.TOM('input market data'!E21);ER.TOM('input market data'!E29:E30);ER.TOM('input market data'!E49:E50));"Data mangler";('input market data'!E21+'input market data'!E29+'input market data'!E30)*('input market data'!E49+'input market data'!E50))
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk