Hej
Jeg slider lidt med at organisere genbrug af min kode.
Efterhånden har jeg fået opbygget et stort lager af funktioner og subrutiner mm., men jeg synes det er svært at organisere opbevaringen på en smart måde, således at funktionerne er tilgængelig for alle mine projekter.
Jeg har forsøgt mig med...
- Oprette et antal moduler/bas-filer med koden i forskellige kategorier. Ulempen er at de skal kopieres ind i hvert enkelt projekt og at rettelser/tilføjelser kun kommer det projekt tilgode hvori det rettes.
- Have koden liggende i en Evernote-konto - her er ulempen, at hver enkelt funktion skal kopieres ind i projekterne en for en - og samme problem med opdateringen af koden som i 1.
- Have koden i en Excel addin - således er rettelser tilgængelige for alle projekter, og alle funktioner er tilgængelig uden videre - men KUN for mig... ulempen er, at når andre (kolleger) skal bruge regnearkene, skal de have udleveret og installeret addin'en også.
Synes ikke, der umiddelbart er en genial metode, som opfylder alle behov, eller?
Hvad er jeres erfaringer? Hvordan gør I?