Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Emne lukketKørselsgodtgørelse

 Besvar Besvar
Forfatter
EXCELGAARD Se dropdown
Platin bruger
Platin bruger


Medlem: 27.Dec.2012
Land: Denmark
Status: Offline
Point: 5412
Direkte link til dette indlæg Emne: Kørselsgodtgørelse
    Sendt: 06.Jan.2014 kl. 19:55
Hej drengene,

Jeg har været ved at lege lidt med at lave et såkaldt 'event-driven' regneark - sådan bare for eksperimentets skyld Smile

Og, valget af eksperiment regneark faldt på den klassiske gamle traver: Kørselsgodtgørelse.

Regnearket kan i princippet benyttes for tid og evighed, da det selv sørger for at holde sig selv opdateret med takserne for kørselsgodtgørelse via Internettet, og som sådan behøver man ikke begynde på et nyt regnark, hvert år - smid du bare hele dit livs kørsel ind i dette regneark, og datoerne bestemmer, hvilken takst du skal afregnes efter, samt om du har overskredet progressionsgrænsen...

Derudover indeholder det et hav af andre hjælpefunktioner, som f.eks. automatisk beregning af køreafstanden mellem start og slut (via opslag til Google Maps - igen via Internettet), eller automatisk søgning på et firmas adresse, P-nummer m.m. ud fra CVR-nummeret, og mange andre automatiske funktioner.

Regnearket er mit første forsøg på at lave et 'event-driven' regneark, og er derfor nok ikke det mest elegante regneark, som jeg har fremstillet - men, det virker Approve

Efterhånden som jeg selv agter, at benytte det i år 2014, opdager jeg nok, hvor det 'halter' og så kommer der selvfølgelig en opdatering - så, har I forslag til forbedringer eller opdager deciderede fejl, så er I velkommen til at lade mig det vide...

I kan finde det her:
www.excelgaard.dk/Bib/Korselsgodtgorelse/ www.excelgaard.dk/Bib/Korselsgodtgorelse/
Husk, at trykke på [Tak], hvis du kan lide et indlæg.
Husk, at trykke på [Accepteret Svar], hvis du kan bruge et løsningsforslag.
Til top



Til top
EXCELGAARD Se dropdown
Platin bruger
Platin bruger


Medlem: 27.Dec.2012
Land: Denmark
Status: Offline
Point: 5412
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13.Jan.2014 kl. 10:45
Jeg har allerede modtaget de første par henvendelser med småfejl og forslag, og tak for det Thumbs Up

Der er nu lagt en ny version (v3.56) ud på hjemmesiden, og hjemmesiden er opdateret med en beskrivelse af de nye funktioner.

For de af jer, der allerede er begyndt, at benytte regnearket, så behøver I ikke at fortage samtlige indtastninger igen, i den nye version af regnearket - I kan blot benytte 'Eksporter' funktionen i det gamle regneark, og dernæst 'Importer' funktionen i det nye regneark.
Husk, at trykke på [Tak], hvis du kan lide et indlæg.
Husk, at trykke på [Accepteret Svar], hvis du kan bruge et løsningsforslag.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk