Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Emne lukketKopier specfikke rækker/kolonner ved åbning

 Besvar Besvar
Forfatter
Alsgaard Se dropdown
Bronze bruger
Bronze bruger


Medlem: 01.Apr.2013
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Emne: Kopier specfikke rækker/kolonner ved åbning
    Sendt: 07.Feb.2014 kl. 22:04
Hej! Tongue

Jeg er stødt ind i et problem. I forbindelse med at jeg skal lave en oversigt over omkostninger på arbejdspladsen, har jeg følgende situation:

I et tasteark taster jeg alle data. Så har jeg en forside, hvor jeg har links ned til underkonti (separate faneblade), og disse faneblade skal så gerne kun indeholde de data, der passer til den pågældene konto på fanebladet. Så når jeg klikker på "Reklamer" på forsiden, så går den til et faneblad der hedder Reklamer, indeholdene data fra "Tasteark" der relateret til Reklame-kontoen.

I mit tasteark har jeg faktisk flere data, end jeg reelt set behøver på nuværende tidspunkt, men det , men det er fordi jeg har forberedt det på en senere udbygning. Derfor er det kun nogle af kolonnerne der skal kopieres ud på diverse faneblade. Samtidig er det kun nogle specifikke rækker der skal kopieres ud på ét ark, mens andre rækker skal ud på andre ark (alt sammen specificeret ud fra fanebladets navn).

Jeg aner dog ikke hvordan jeg skal gribe det an. Dog formoder jeg kraftigt, at det skal gøres vha. VBA (Hvis nogen har en bedre metode til at styre regnearket end den måde jeg beskriver i afsnit 2, så er det velkomment)

Hvis der ønskes bedre forklaring, så tøv endelig ikke med at skrive! Smile

Vedhæftet fil: uploads/825/Bilagsoversigt.xlsm
Til top



Til top
Alsgaard Se dropdown
Bronze bruger
Bronze bruger


Medlem: 01.Apr.2013
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18.Feb.2014 kl. 21:15
Slet ingen der har en idé om det? Embarrassed
Til top
kbno Se dropdown
Guld bruger
Guld bruger
Avatar

Medlem: 07.Feb.2011
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 500
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18.Feb.2014 kl. 21:23
Du burde kunne komme langt med =Sum.hviser


Hygge - Kim
Excel 365 DK user
Til top
Alsgaard Se dropdown
Bronze bruger
Bronze bruger


Medlem: 01.Apr.2013
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18.Feb.2014 kl. 22:01
Tak for dit input, kbno! Smile

Ja, den bruger jeg også på forsiden, men jeg vil gerne have kopieret de enkelte rækker ind på de separate ark. Men det kan være det er for ressourcekrævende når man åbner regnearket? Der kan jo komme en hel del posteringer i sådan et ark.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk