Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Emne lukketÆndring i Data området

 Besvar Besvar
Forfatter
HK Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger


Medlem: 25.Nov.2010
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 860
Direkte link til dette indlæg Emne: Ændring i Data området
    Sendt: 04.Apr.2014 kl. 16:12
Kan/vil du eventuelt oploade en fil (gerne annonymiseret), hvor du viser, hvad du ønsker at opnå?
Til top



Til top
HansJørgenJK Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder
Avatar

Medlem: 04.Apr.2014
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04.Apr.2014 kl. 13:16
Hejsa
Jeg sidder men en ordentlig omgang data og er kommet frem til at en pivot tabel er værktøjet for mig, uden helt præcist at vide det med sikkerhed.

Jeg har to kolonner som er  relateret til hinanden i forhold til de rækker de er på, og det går for mig ud på at jeg skal bruge en oversigt over hvilke elementer i kolonne A der er relateret til et givent element i kolonne B.
Dette har jeg indsat i en pivottabel og fået et ganske behageligt overblik over deres relationer. 

Problemet opstår så da jeg gerne vil redigere i dette. 

Relationerne skabt fra mit data ark er nemlig ikke nødvendigvis rigtige i den virkelige verden og derfor skal jeg gennemgå dem slavisk og bedømme om relationen er rigtig. Hvis jeg så finder en relation der ikke er korrekt vil jeg rigtig gerne at jeg kan fjerne det x eller 1'tal, som jeg har til at indikere at der er en relation, i min pivot tabel.

Er der en måde jeg kan gøre dette uden at skulle ud og redigere i data arket, for så forsvinder det fikse ligsom for mig :S

Håber i kan hjælpe mig og hvis i skal flere informationer må i jo sige til.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk