Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Emne lukketUdtalelsesgenerator til projektopgaven folkeskolen

 Besvar Besvar
Forfatter
froksen Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger


Medlem: 21.Maj.2011
Land: DK
Status: Offline
Point: 196
Direkte link til dette indlæg Emne: Udtalelsesgenerator til projektopgaven folkeskolen
    Sendt: 16.Maj.2016 kl. 17:46
Hej alle

For en rum tid siden lavede jeg til min arbejdsplads en slags "udtalelsesgenerator" i Excel til projektopgaven i folkeskolen. Det er et sådan on-off projekt, hvilket nok også kan ses på VBA-koden. Arket kan hjælpe med at gøre udtalelserne mere standardiseret, og ikke mindst gøre arbejdet hurtigere. 

Da jeg egentlig synes resultatet er blevet rimeligt, vil jeg gerne dele det med jer. Konstruktiv kritik, og evt. rettelser er altid velkommene. Jeg har indlagt nogle "demo-data", så man måske kan se funktionalibiteten :-)

Til sidst vil jeg kort gøre opmærksom på, at hvor jeg har en god idé om, hvilke regler der gælder for udtalelser for projektopgaven, så kan jeg ikke garantere at alle er opfyldt - og at der ikke er kommet nye siden sidst jeg kiggede. Sagt med andre ord, det er altså på eget ansvar at anvende arket/generatoren!


Alt det bedste, og håber det kan bruges.
Til top



Til top
EXCELGAARD Se dropdown
Platin bruger
Platin bruger


Medlem: 27.Dec.2012
Land: Denmark
Status: Offline
Point: 5412
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17.Maj.2016 kl. 08:21
Hold kæææææft, hvor er det godt arbejde der  Thumbs Up

Masser af gode ting i det projekt - både selve projektet og i koden - den ryger lige ind i "biblioteket"!

Jeg er ikke helt enig i, at VBA koden bærer præg af, at være et 'on/off' projekt.
Vi to har tydeligvis forskellige måder, at opbygge kode på, men du har klart sørget for at holde koden struktureret, opdelt og dokumenteret, og med masser af forklarende kommentarer.

Ikke et øje tørt - KUDOS!

Husk, at trykke på [Tak], hvis du kan lide et indlæg.
Husk, at trykke på [Accepteret Svar], hvis du kan bruge et løsningsforslag.
Til top
Kasper Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger


Medlem: 10.Jun.2015
Status: Offline
Point: 340
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17.Maj.2016 kl. 09:44

Helt enig med Excelgaard.. Virkelig et flot og gennemarbejdet excel ark. Mange tak for at du deler ting som disse til inspiration og vidensdeling for andre SmileClap

Til top
Allan Se dropdown
Forum Admin
Forum Admin
Avatar
Forum Admin

Medlem: 03.Feb.2010
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 10329
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17.Maj.2016 kl. 12:48
Jeg vil gerne melde mig i koret af begejstrede brugere.
Det kan godt være at du mener at det bærer præg af at være et on-off projekt, men jeg synes godt nok at du skjuler det godt Thumbs Up
Din udtalelsesgenerator er et rigtig godt stykke arbejde som du skal have stor tak for at dele med alle her i forummet. Clap
 
//Allan
Til top
EXCELGAARD Se dropdown
Platin bruger
Platin bruger


Medlem: 27.Dec.2012
Land: Denmark
Status: Offline
Point: 5412
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17.Maj.2016 kl. 13:06
Holy crap, Allan!

Hvordan er du sprunget fra ca. 2800 point til over 10000 point 'over night'?!?

DET tricks må du simpelthen dele med os andre  LOL
Husk, at trykke på [Tak], hvis du kan lide et indlæg.
Husk, at trykke på [Accepteret Svar], hvis du kan bruge et løsningsforslag.
Til top
Allan Se dropdown
Forum Admin
Forum Admin
Avatar
Forum Admin

Medlem: 03.Feb.2010
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 10329
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17.Maj.2016 kl. 13:44
Det er et spørgsmål om at give den gas med besvarelserne, 5 point pr. stk. går jo stærkt LOL
 
Jeg tror det er efter jeg rodede med rettigheder for et par uger siden, at tællesystemet er gået amok hos mig, eller noget Confused
 
//Allan
Til top
froksen Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger


Medlem: 21.Maj.2011
Land: DK
Status: Offline
Point: 196
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17.Maj.2016 kl. 16:55
Tak for den rigtig fine respons - det er altid rart, når man har lavet et stykke arbejde :-)
Jeg håber ihvertfald det kan bruges både til den oprindelige tiltænkte funktion, men tænker også at det relativt let kan tilpasses til andre "formularfunktioner" :-)


Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk