Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Emne lukketMappestruktur i filhåndtering

 Besvar Besvar
Forfatter
Ib Hansen Se dropdown
Guld bruger
Guld bruger
Avatar

Medlem: 15.Apr.2014
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 652
Direkte link til dette indlæg Emne: Mappestruktur i filhåndtering
    Sendt: 28.Maj.2016 kl. 10:21
Hej Allan.

Det ser ikke ud til at blive grillvejr alligevel Cool men så er der jo lige Kevin Magnusson og Formel 1 fra Monaco, der selvfølgelig skal passes, så jeg håber ikke, jeg ødelægger din weekend Embarrassed
Men jeg har et par ideer til Forum, så måske lykkedes det alligevel Cry

Optakt
Efterhånden som man bruger Forum meget, ligger der mange filer i filhåndtering, med en masse forskellige navne.
Filnavnene er ofte noget, man lige har døbt til formålet og hvis der kommer en rettelse, kalder man rettelsen noget andet mærkeligt og uploader det nye ark.
Når filhåndtering åbnes, kan alle disse uploads med forskellige navne, virke meget rodet og svære at finde rundt i.

Hvis man vil rydde op ved at slette "gamle testark", dør linket også i forum og andre har ikke glæde af dem, hvis de går ind og kigger på tråden.
Derfor bliver man næsten nød til at beholde alle uploadede ark.

----

Ligeledes har jeg ofte, når jeg skal forklare noget, brug for at indsætte en billed-forklaring i teksten.
Jeg ved godt det sagtens kan lade sig gøre, men så skal billedet uploades som en fil og indsættes som et link og alle billederne gør efterhånden filhåndtering endnu mere rodet at kigge på.

Jeg kan f.eks. indsætte billeder i teksten i min private mailbox, der selvfølgelig kører i HTML-format, hvilket Forum jo også gør.
Dette er nok ikke teknisk muligt i Forum, da billedet jo skal uploades til serveren og Brugeren også gerne skulle have mulighed for at fjerne det igen, hvis det eksempelvis indeholder fejl eller ønskes fjernet af anden årsag.


Ideen
Kan der laves en mappestruktur i filhåndtering, hvor Brugeren selv kan oprette mapper og navngive dem ?
- Jeg kunne forstille mig nogle hovedmapper, der var forud defineret af dig.
- Herefter undermapper i hovedmapperne, oprettet og navngivet af Brugerne.
   - Og det skal ikke være muligt at uploade filer direkte til hovedmapperne, hvilket betyder der skal oprettes Brugermapper først, før upload.

Eksempel
(Hovedmappe) Billeder
      - (Brugermappe) Ribbon Dynamic Menu
            - (Uploaded fil) Ribbon Dynamic Menu 1
            - (Uploaded fil) Ribbon Dynamic Menu 2
            - osv.
(Hovedmappe) Filer
       - (Brugermappe) Ribbon Dynamic Menu
              - (Uploaded fil) Ribbon Dynamic Menu 1
              - (Uploaded fil) Ribbon Dynamic Menu 2
              - osv.
       - (Brugermappe) Kopier fra en celle til en anden
              - (Uploaded fil) Cellekopiering 1
              - (Uploaded fil) Cellekopiering 2
              - osv.
(Evt. hovedmappe) Navngivet af dig
       - (Brugermappe) Navngivet af Bruger
              - (Uploaded fil) XXX 1
              - (Uploaded fil) XXX 2
              - osv.

Og nu kommer det sværeste Confused
Det mest perfekte og unikke ville være, hvis man som oprydning kunne omdøbe de Bruger-oprettede mapper, selvom det indeholder allerede uploadede filer.
Men så skal det nye mappenavn jo overføres til link-linjen, hvis linket ikke skal dø.
Man kunne rejse til månen i '69, (jeg så det selv i fjernsynet Wink), så selvfølgelig kan det lade sig gøre, men det er nok for meget forlangt.


Jeg håber, du syntes om ideen og måske kan den endda føres ud i livet og over i et perfekt Forum, der ville blive endnu mere perfekt med en mappestruktur i filhåndteringen Smile

God weekend og måske (men kun måske) god arbejdslyst også Wink

Mvh.
Ib


Excel 2010 Dk og 2019 Dk på samme computer.
Bruger dog stadig mest 2010..
Men sådan er der jo så majet :o)
Til top



Til top
Allan Se dropdown
Forum Admin
Forum Admin
Avatar
Forum Admin

Medlem: 03.Feb.2010
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 10329
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30.Maj.2016 kl. 15:26
Hej Ib,
 
Tak for input Smile
 
Jeg kan sagtens følge dig et godt stykke af vejen. En bedre filstyring ville da være fantastisk.
Jeg er ved at kigge mig om efter nyt software, for selvom den seneste version som jeg lagde på i torsdags er noget bedre end tidligere, kan man ikke oprette mapper og drag and drop, desværre.
Den eneste trøst er, at der er det heller ikke andre der kan LOL
 
Min angst ligger naturligvis i at det hele ikke må blive for teknisk, så vi skræmmer folk væk med smarte finurligheder.
På den anden side, vil en feature som du beskriver, give en langt bedre brugeroplevelse.
 
Jeg vil give din idé til udviklerne og høre om de har mod på en lille update Tongue
 
//Allan
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk