Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Emne lukketKopier fane til andet regneark

 Besvar Besvar
Forfatter
Gert Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder
Avatar

Medlem: 25.Feb.2011
Land: DK
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Kopier fane til andet regneark
    Sendt: 25.Feb.2011 kl. 14:55
Hjælp
Har brugt Excel til budgetter gennem 10 år og har nu i år lavet et regneark (fane) i det seneste
som giver mig alle mulige nøgletal m.m. Budget arkene er ens og indeholder alle de samme faner.
Det/den fane vil jeg meget gerne have kopieret ind i de tidligere 10 års regneark hvilket er forholdsvist
nemt MEN - når jeg gør det trækker den i formlerne data fra arket fra i år idet referencen jo kommer derfra.
 
Hvorledes gøres det så formlerne blot henter fra den aktuelle fil og altså ikke med ref til år 2011 filen???
 
Håber det giver mening
 
På forhånd tak
 
Gert
Til top



Til top
rassten Se dropdown
Guld bruger
Guld bruger


Medlem: 26.Okt.2010
Status: Offline
Point: 694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27.Feb.2011 kl. 00:00
På det ark som du har kopieret over i en anden fil, vil formlerne/referencer muligvis ligne noget lignende:

=[2011.xlsx]JAN!$M$4

Hvilket betyder, excel fil 2011,  ark JAN og celle M4.
Du vil så gerne have fjernet, at den referere til fil 2011. Den nemmeste måde jeg kender er, at kopiere [2011.xlsx], altså de firkantede parenteser samt hvad der står mellem disse.
I excel 2007, på fanen Startside, under menuen "Find og vælg", vælg "Erstat", i rubrikken "Søg efter:" sætter du det kopieret ind [2011.xlsx], i rubrikken "Erstat med:" lader du være tom. Tryk så på "Erstat alle". Så skulle excel komme op med et vindu som fortæller hvor mange steder den har erstattet [2011.xlsx] med ingenting.
Så burde formlerne/referencerne nu virke i den fil hvor du har sat det nye arket ind.
Jeg håber forklaringen var tydelig nok, og ikke for knudret.
VH rassten

Arbejde excel 2010
Privat excel 2010
Til top
Gert Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder
Avatar

Medlem: 25.Feb.2011
Land: DK
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27.Feb.2011 kl. 08:05
MANGE TAK - det virker og er utrolig nemt.
Var igang med 108 slettejobs pr. fil så . . . .Smile
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk