Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Emne lukketForslag til e-mail notifikation

 Besvar Besvar
Forfatter
ThorØstergaard Se dropdown
Bronze bruger
Bronze bruger


Medlem: 13.Sep.2017
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 59
Direkte link til dette indlæg Emne: Forslag til e-mail notifikation
    Sendt: 27.Nov.2017 kl. 11:01
Hej,
Jeg kunne godt drømme om følgende opdatering til e-mail notifikationen

1) Notifikation når der kommer nye spørgsmål i de fora jeg følger.
Det er vist alllerede sådan, men synes ikke funktionen er helt stabil.
2) Ingen notifikation når der sker noget i tråde jeg ikke deltager i.
3) Notifikation når der sker noget i tråde jeg deltager i.
Til top



Til top
Ib Hansen Se dropdown
Guld bruger
Guld bruger
Avatar

Medlem: 15.Apr.2014
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 652
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27.Nov.2017 kl. 11:08
Jeg har ønsket samme notifikation som i nr. 1.
Svar tilbage - Når man ikke har været logget på i x-antal dage, stopper notifikationerne.

Nr. 3 virker i mit tilfælde, men nok igen, hvis man ikke har været logget på et stykke tid, stopper notifikationerne.

Jeg syntes også, det ville være rart, hvis der ikke var tidsbegrænsning på, så man altid fik notifikationer fra f.eks. Makro og VBA Wink
Excel 2010 Dk og 2019 Dk på samme computer.
Bruger dog stadig mest 2010..
Men sådan er der jo så majet :o)
Til top
Allan Se dropdown
Forum Admin
Forum Admin
Avatar
Forum Admin

Medlem: 03.Feb.2010
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 10329
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27.Nov.2017 kl. 14:04
Hej Smile
 
Tak for feedback.
Som standard sender forummet én notifikation ud til alle brugere som har været aktive i eller har abonneret på en given tråd.
Der sendes kun én notifikation indtil brugeren igen besøger forummet, derefter vil der igen bliver udsendt én notifikation, hvis der vel at mærke har været aktivitet i tråden.
 
Jeg har mulighed for at lave systemet om til at sende notifikationer ved al trafik i tråden, men det har sine ulemper.
Forummet har større sandsynlighed for at blive blokeret af diverse postservere pga. heftig aktivitet.
Hvis en bruger modtager rigtig mange mails fra forummet, kan det nogle gange være nemmere at markere disse mails som SPAM frem for at logge ind og framelde sig notifikationer.
Vi kan godt prøve det af i en periode.
 
Hvis du vil ændre på dine indstillinger for notifikationer.
Gå i forummets kontrolpanel og klik på fanen 'Email underretning'
Øverst kan du se hvilke fora du bliver underrettet om.
Du kan ophæve (sæt et flueben og klik på ophæv) eller tilføje (Nederst på siden) nye som du vil.
Det samme gælder de tråde du abonnerer på. De kan ligeledes fjernes ved et flueben og et bklik på knappen 'Ophæv...'
 
Håber at dette kaster lidt lys over de muligheder der er.
 
//Allan
Til top
ThorØstergaard Se dropdown
Bronze bruger
Bronze bruger


Medlem: 13.Sep.2017
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 59
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27.Nov.2017 kl. 14:14
Jeg er sådan set ikke interesseret i at modtage flere mails - tvært imod.

Det virker som om man automatisk abonerer på tråde i et forum man abonerer på - jeg tror det er der udfordringen ligger.

Jeg vil rigtig gerne vide når der kommer nye tråde i f.eks. "/forum_topics.asp?FID=2&title=makro-og-vba" rel="nofollow">Makro og VBA", men jeg er ikke interesseret i at få mails når der sker noget i tråde jeg ikke deltager i.

Jeg har f.eks. fået 5 mails fra tråden >https://forum.excel-regneark.dk/topic3255_post15990.html#15990 selv om jeg ikke deltager - det er ikke optimalt.
Til top
Allan Se dropdown
Forum Admin
Forum Admin
Avatar
Forum Admin

Medlem: 03.Feb.2010
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 10329
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27.Nov.2017 kl. 15:11
Jeg kan godt se at det er irriterende.
Jeg skal nok prøve at få en udvikleren til at kigge på det.
Sagen er den, at du har bedt om at blive adviseret når der er nye emner i Makro og VBA. Klikker du på linket i mailen, registrerer forummet at du er interesseret i dette specifikke emne og du bliver derfor adviseret når der er nyt i tråden. Hvis du så besøger forummet igen, adviseres du igen osv.
Det er egentlig logisk nok og giver god mening, men kan selvfølgelig være irriterende hvis det bliver for meget.
 
//Allan
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk