Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Emne lukketautomatisk behanling af rådata

 Besvar Besvar
Forfatter
Therge Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 08.Jan.2018
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: automatisk behanling af rådata
    Sendt: 08.Jan.2018 kl. 11:37
uploads/2131/Certifikatudløb_2018.xlsx - uploads/2131/Certifikatudløb_2018.xlsx

Hej 

Jeg får 4 gange årligt en masse data, som jeg gerne vil have excel hurtig behandler for mig så jeg får et output som er nemt at overskue. Rådaten sætter jeg ind i et ”rådata” ark og herefter skal den automatisk gøre følgende ting for mig:

I arket ”rådata 1” vil jeg først gerne at den kigger på kolonne A ”Expiration date”, her skal den farve alle de datoer der ligger før d. 1/1-2018 røde.

Herefter skal den på alle dem der er blevet røde, fjerne de rækker der er ens på både Expiration date, certificate og lev.  

Så vil jeg gerne at den overføre navnene fra kolonnen c ”lev.” og den tilhørende dato til den liste på ark ”udløb pr. 1 jan 2018” der matcher det navn der står i kolonne b ”certificate” ved siden af. Altså står der halal i kolonnen b skal den tage navnet i kolonne c og dato i kolonne a og overføre til ark ”udløb pr. 1 jan 2018” under Halal à leverandør og certifikat udløb. Stadig kun på de datoer der er røde.

Er det noget der kan lade sig gøre med VBA??

Til top



Til top
Mads32 Se dropdown
Guld bruger
Guld bruger
Avatar

Medlem: 26.Feb.2016
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 1317
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10.Jan.2018 kl. 10:47
Hej
Det kan sikker løses med VBA, men det forudsætter at man kender din fil.

Da der ikke er nogle der har svaret på dit indlæg, kan det måske skyldes at man ikke kan downloade det det har forsøgt at uploade.  Prøv at følge anvisninger der er beskrevet, eller vedlæg eventuelt en link til Dropboks.
Til top
Therge Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 08.Jan.2018
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10.Jan.2018 kl. 11:11
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk