Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Emne lukketUden VBA - Udregn helligdage fremadrettet

 Besvar Besvar
Forfatter
kongGulerod Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder
Avatar

Medlem: 25.Jun.2018
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Emne: Uden VBA - Udregn helligdage fremadrettet
    Sendt: 25.Jun.2018 kl. 16:25
Hej 

Jeg har et regneark der udregner helligdage, det er nuppet fra http://bern-martens.dk/hjaelpeprogrammer/danske-helligdage-i-excel/

Problemet er at jeg skal bruge det sammen med Antal.Arbejdsdage. 

Løsningen jeg har lige nu er at Antal.arbejdsdage peger på et ark med helligdage, dette ark skal man så huske at opdatere. Og da der er historiske data i arket så skal man tilføje for enden af arket. 

Kan man lave noget automatik, uden VBA, så arket opdateres løbende med nye årstal. Jeg kunne jo bare lave helligdage 10-20-30 år frem i tiden og så håbe at man har fundet på noget smartere inden vi når til enden. Men er der andre muligheder? 

Mvh KongGulerod
Til top



Til top
EXCELGAARD Se dropdown
Platin bruger
Platin bruger


Medlem: 27.Dec.2012
Land: Denmark
Status: Offline
Point: 5412
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25.Jun.2018 kl. 19:22
Du kan vel benytte den liste, som du allerede har, men i cellen, hvor man indtaster årstal, kan du jo lave en formel, der udregner årstallet - så burde det virke for evigt  Smile

=ÅR(NU())

Og, du kan jo lave helligdagslisten til et par år ud i fremtiden, bare for at være helt sikker...

Husk, at trykke på [Tak], hvis du kan lide et indlæg.
Husk, at trykke på [Accepteret Svar], hvis du kan bruge et løsningsforslag.
Til top
kongGulerod Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder
Avatar

Medlem: 25.Jun.2018
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26.Jun.2018 kl. 16:37
Citat: EXCELGAARD EXCELGAARD skrev:

Du kan vel benytte den liste, som du allerede har, men i cellen, hvor man indtaster årstal, kan du jo lave en formel, der udregner årstallet - så burde det virke for evigt  Smile

=ÅR(NU())

Og, du kan jo lave helligdagslisten til et par år ud i fremtiden, bare for at være helt sikker...


Den ene løsning vil jo kun gå for det ene år, den vil ikke fungere ved årsskifte og den vil ikke fungere med historiske data. 

Listen er ikke en skidt ide, men den har den ulempe at den skal opdateres. Og ja så kan jeg bare lave den 30 år frem i tiden. Men det er jo fjollet hvis jeg kan gøre det på anden vis. 


Til top
EXCELGAARD Se dropdown
Platin bruger
Platin bruger


Medlem: 27.Dec.2012
Land: Denmark
Status: Offline
Point: 5412
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26.Jun.2018 kl. 18:07
Næh, listen er jo dynamisk, alt efter årstal, og du arbejder med arbejdsdage, hvilket burde kunne klares med et år af gangen - du kan evt. lave listen, så den tager de sidste par år med, samt et par år ud i fremtiden...


...ellers må du uploade dit regneark, så vi kan se, hvad du mener.
Husk, at trykke på [Tak], hvis du kan lide et indlæg.
Husk, at trykke på [Accepteret Svar], hvis du kan bruge et løsningsforslag.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk