Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Emne lukketProblemer med graf

 Besvar Besvar
Forfatter
uholst Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 08.Sep.2011
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Emne: Problemer med graf
    Sendt: 19.Aug.2018 kl. 12:46

Hej, jeg håber, nogen kan hjælpe mig.

Jeg en række resultater for en række tidspunkter. I mit regneark er tidspunkt i kolonne A og resultatet i kolonne C. Ved et særligt tidspunkt sker der noget - lad os kalde dette nulpunktet. I kolonne B omregner jeg så tiden til sekunder før/efter dette nulpunkt.

Nu kan jeg også lave en fin graf, der viser forløbet.

Ved nulpunktet er der i kolonne D anført 1000, som jeg anvender til at lave en lodret streg i kurven for at angive placeringen af nulpunktet.

Så langt går det godt.

Værdien på Y-aksen er uden betydning, hvorfor jeg har fjernet tallene på aksen.

På X-aksen vil jeg dog gerne have anført tal, men jeg kunne rigtig godt tænke mig, at det ikke var tallet for resultatet, men at det blot var minutter, der var anført på X-aksen. Endnu bedre måske blot hakker ved hvert minut og så et tal for hver 5 minutter (dvs. for hver 300 sekunder).

Men hvor jeg kan formatere Y-aksen med hakker og tal, så kan jeg det ikke med X-aksen overhovedet. Det mangler ligesom i dialogboksen til højre.

Benytter Office 2013.

Jeg håber, nogen kan hjælpe. Jeg håber også, at min fil er indsat med denne besked.

På forhånd tak.

Til top



Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk