Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Emne lukketExcel fastgørelse af rækker

 Besvar Besvar
Forfatter
sette Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder
Avatar

Medlem: 28.Jan.2019
Land: DK
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Emne: Excel fastgørelse af rækker
    Sendt: 28.Jan.2019 kl. 10:51
Hejsa Smile Jeg behøver hjælp i Excel så håber nogle måske kan hjælpe mig, prøver så godt jeg kan at forklare mit problem. 

Jeg har en del rækker i mit Excel dokument som jeg gerne vil have "låst" sammen - det vil sige hvis man har lyst til at sortere i kolonne A-B-C-D eller E, så har jeg nogle rækker som skal høre sammen under en sortering - Eks. jeg har rækker som altid SKAL "hænge" sammen i en sortering - lige meget hvad der står i kolonnerne - det er ikke kun 1 gang jeg har det i min dokument jeg har det rigtig mange mange hvor jeg skal have rækkerne til at "hænge" sammen 
Ved ikke om det kan lade sig gøre, jeg har prøvet at vise en eks. på mit dokument

Det jeg ønsker er at Firmanavn XXXX (de 3 rækker) skal altid følges af i en evt. sortering
og at firmanavn YYYY ( de 2 rækker)  ligeledes skal følge af i en evt. sortering. 

Er der nogle der kan hjælpe med hvordan jeg kan "låse" rækkerne sammen som jeg ønsker det - skal lige siges at rækkerne altid kommer i rækkefølge - 

Jeg er ikke helt ekspert i Excel så en ikke alt for "nørdet" sprog vil jeg blive taknemlig for Wink

På forhånd tak for hjælpen .... 

                      Eks. 
Række            Kolonne A       Kolonne B      Kolonne C        Kolonne D           Kolonne E  
                      Firmanavn       Event            Navn            Antal event       antal personer
  1                    xxxxx              aaa                 ddd
  2                    xxxxx              bbb                eee
  3                    xxxxx              ccc                 ddd                    3                         2
  4                    YYYY               fff                   ggg
  5                    YYYY               hhh                ggg                    2                         1
                 


 
Til top



Til top
BritB Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder
Avatar

Medlem: 01.Feb.2019
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01.Feb.2019 kl. 08:05
Hej sette

Du kan overveje at lave dit datasæt i en Pivot. Dette gøres i Excel under fanen "Indsæt" og så helt til venstre, hvor der står "Pivottabel". Herefter skal du markere det område hvor din data er. Derefter kan du trække variabler ned i hhv. Værdier, Rækker og Kolonner for at danne det billede du ønsker.

Hvis du gør det, kan du få mere information om en pivot tabel her: https://forum.excel-regneark.dk/pivot-og-powerpivot_forum17. - link

Håber du finder en løsning :-) 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk