Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Emne lukketAuto Update PivotTable

 Besvar Besvar
Forfatter
Madsness Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 28.Jan.2019
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Emne: Auto Update PivotTable
    Sendt: 28.Jan.2019 kl. 21:45
Hej

Jeg har problemer med at auto update mine PivotTables. Da jeg først lavede dem virkede de. Så flyttede jeg PivotTables til andre celler og nu vil den ikke godtage VBA for auto update af de givne Pivot. Linjerne bliver gule og bugger en runtime error 1004. Hvad det så betyder?


Hvordan løser man det?


Mvh

Mads Lindegaard
Til top



Til top
froksen Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger


Medlem: 21.Maj.2011
Land: DK
Status: Offline
Point: 196
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29.Jan.2019 kl. 19:41
Hej Mads

Hvis du kunne indsætte den kode ind du bruger og/eller arket hvor det ikke virker, så ville det give lidt mere at arbejde med :)

Der kan nemlig være mange ting galt :)

Men umiddelbart lyder det lidt som om, at du måske i din VBA kode skal ændre hvor din pivottabel er. Altså din VBA kode kigger i den forkerte "range", og prøver altså at opdatere en tabel der ikke findes - og derfor melder fejl. Men det er bare en tanke. 
Til top
maxzpad Se dropdown
Guld bruger
Guld bruger
Avatar

Medlem: 04.Aug.2016
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 569
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05.Feb.2019 kl. 09:22
Hvis alle pivottabeller skal opdateres samtidig, kan du skrive ThisWorkbook.RefreshAll.

Hvis der kun er én pivottabel i arket, kan du skrive ActiveSheet.PivotTables(1).PivotCache.Refresh.

Er der flere pivottabeller i samme ark, som ikke skal opdateres samtidig, må det gøres enkeltvis med angivelse af tabellens indeksnummer eller navn, f.eks. ActiveSheet.PivotTables("PivotTabel15").PivotCache.Refresh.

Som froksen også skriver, kan vi bedst hjælpe dig, hvis du poster VBA-koden.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk