Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Emne lukketExcel hjælp

 Besvar Besvar
Forfatter
Morten27 Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 17.Apr.2019
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Emne: Excel hjælp
    Sendt: 19.Apr.2019 kl. 18:27
Jeg har oprettet et ark i excel ved navn "in data". Formålet med dette ark er at den automatisk skal indhente en ordre fra kunden (fra arket "ordrer data"), den skal kunne indsamle flg:

- Mindst 5 varer med forskellige priser.
. Et felt hvor man kan indtaste kundens navn og dato.

Det der skal gøres muligt er, at indtaster man en kundes navn fra "ordrer data" navnet i "in data arket" skal bestillingsdato samt de varer kunden har bestilt (fremgår af "ordrer data") autoudfyldes i "in data" arket. Så man ikke behøves at gøre det manuelt, men blot skal angive kundens navn så bestillingsdato og de bestilte produkter automatisk bliver udfyldt i "in data" arket.

Hvordan kan man gøre det UDEN en makro?

Nogen der kan hjælpe? 

Her er excel arket: uploads/2446/Excel.xlsm
Til top



Til top
Hans K. Se dropdown
Guld bruger
Guld bruger


Medlem: 04.Apr.2019
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 1410
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20.Apr.2019 kl. 07:04
Giv eksempler!

Hvis for eksempel der skrives RICSU i in data!E3, hvad skal der så stå i området in data!C15:J36?
Jeg ser for eksempel ingen plads til at indsætte bestillingsdato.
Til top
Morten27 Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 17.Apr.2019
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20.Apr.2019 kl. 13:51
Hvis for eksempel jeg skriver kundens navn i in data!E4, så skal der stå bestillingsdato i celle E5? Teksten bestillingsdato skal bare manuelt skrives ind i C5. Glemte jeg at gøre. Desuden når man skriver kundens navn skal både bestillingsdato komme frem i E5 og de hvor mange styks af den/de produkter/produkter (#of Items) der er bestilt i H kolonnen: , produktets navn (item name) i D: kolonnen og  pris/produkt for det specifikke produkt i G kolonnen. Den skal kunne indsamle mindst 5 produkter.

Til top
Hans K. Se dropdown
Guld bruger
Guld bruger


Medlem: 04.Apr.2019
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 1410
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20.Apr.2019 kl. 17:06
Om jeg ellers har forstået dig ret.

Formlerne i in data, kolonne C, G of H er matrixformler. Hvis du ikke ved, hvad det er, så læs selv noget om det. Der er masser af artikler, videoer mv. på Internettet.

I øvrigt synes jeg det hele "smager" lidt af noget hjemmeopgave. Hvis jeg har ret i det, så vil jeg så meget desto mere anbefale dig at læse så meget op på matrixformler, at du begriber, hvad jeg har lavet. Ellers lærer du ikke noget.



Til top
Morten27 Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 17.Apr.2019
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20.Apr.2019 kl. 18:33
Jeg har lige skrevet en besked til din indbakke.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk