Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Emne lukketAnvendelse af baggrundsfarve som kriterium

 Besvar Besvar
Forfatter
c.birket Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 15.Jul.2019
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Emne: Anvendelse af baggrundsfarve som kriterium
    Sendt: 15.Jul.2019 kl. 13:19
Jeg har en projektmappe med seks ark, som hver viser, hvordan data vil se ud på seks forskellige tidspunkter, samt fire ark, som skal samle data i en anden filtrering.  

De seks oversigts-ark viser, hvilken elevator man skal tage for at komme til forskellige funktioner. Der er funktioner, som flytter, og det ændrer sig derfor, hvilken elevator man skal tage. 
Der er seks flyttetidspunkter, og der er fire elevatorer med fire forskellige farver.
De fire elevator-ark skal gerne vise, hvordan etageoversigten ser ud i en given elevator baseret på én af de seks tidspunkter. 

Jeg vil gerne bearbejde mine data: 
1) Trække data fra et ark til et andet ark betinget af en celles baggrundsfarve. (De fire ark skal vise etageoversigten i elevatoren)
2) I samle-arkene vælge, hvilket af de seks ark, dataene skal hentes fra. (Man kan se etageoversigten for det tidspunkt, man vælger) - på den måde, vil jeg gerne undgå at skulle lave fire elevator-ark for hvert tidspunkt/oversigts-ark.  

1) 
Jeg har brug for en formel, som indsætter teksten fra ark1!A6 og ark1!B6 i ark 7, hvis der i området D6-N6 findes en celle med blå baggrundsfarve. Farven kan forekomme flere gange i området, men data skal med, hvis blot den forekommer én gang. 
Dvs. funktionens navn og etage kopieres til elevatoroversigten, hvis man kan komme til funktionen med den pågældende elevator (blå) elevator. 

2) 
En måde hvorpå jeg kan vælge mellem, at dataene hentes i ark 1-6.
Dvs. jeg kan vælge mellem de forskellige flyttetidspunkter, så jeg kan se den aktuelle elevatoroversigt. 

Del 1 er den vigtigste at få hjælp til, del 2 er mere 'nice to have'. 

Pft. for hjælpen. 
Til top



Til top
Mads32 Se dropdown
Guld bruger
Guld bruger
Avatar

Medlem: 26.Feb.2016
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 1317
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15.Jul.2019 kl. 18:48
Hej

Det erlidt vanskeligt at forstå din forklaring, så hvis du vil have hjælp, vil jeg foreslå at ud uploader din fil. Ikke skærmprint men filen.

Proceduren for upload kan du læse i venstre side af skærmen, øverst oppe. 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk