Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Emne lukketModule - hvorfor flere herunder

 Besvar Besvar
Forfatter
RingoStarLight Se dropdown
Bronze bruger
Bronze bruger


Medlem: 05.Mar.2016
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Emne: Module - hvorfor flere herunder
    Sendt: 15.Mar.2020 kl. 20:22
Excel 2016 - DK bruger. Nok ikke betydning for mit spørgsmål.

Når jeg klikker på 'Udvikler' fanen og herefter 'Vis programkode fremkommer vinduee:

   Microsoft Visual Basic for Applications

Under Projekt VBAProjekt listes mine ark op.
Desuden listes Module op. Herunder har jeg lagt mærke til, at der kan være 1 til flere.

Hvorfor er kan der være behov for flere moduler. Jeg tænker et pr. projektmappe måtte være nok.

Er der noget jeg skal være klar over.

Når jeg opretter projektmapper benyttes de på den måde at jeg/bruger taster data i en mappe og generer summer i samme mappe men ud fra lopslag i andre mapper, det kan være tariffer for en given dag/time.

På forhånd tak.
Til top



Til top
TheSunner Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 15.Okt.2013
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26.Jun.2020 kl. 20:10
Hej RingoStarLight

Ved ikke om det er aktuelt længere.

Nedenfor ser du hvordan jeg benytter Moduler. Bemærk det lille bogstav foran navnet - det er brugt til sortering. Et Modulnavn kan ikke starte med et tal!

  1. Jeg starter altid med "aDefinitions" der indeholder alle mine definitioner/deklarationer.
  2. Jeg slutter altid med "zSubsAndFuncts" der indeholder Sub's og Funktioner der benyttes af rutinerne i forløbet. Det kan f.eks. være rutiner jeg har benyttet i andre programmer som jeg allerede kender.
  3. Resten af Modulerne er til rutinerne i programmet og de defineret i den rækkefølge de benyttes i forløbet.
Derud over kan der være Sub's og Funkt's der er defineret under de enkelte sheets.

Håber det giver mening Wink ellers Question igen.

Venlig hilsen 
TheSunner


Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk