Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Emne lukketUndergrupper på Forum Start siden

 Besvar Besvar
Forfatter
Hans K. Se dropdown
Guld bruger
Guld bruger


Medlem: 04.Apr.2019
Land: Danmark
Status: Online
Point: 1410
Direkte link til dette indlæg Emne: Undergrupper på Forum Start siden
    Sendt: 10.Apr.2020 kl. 10:10
Jeg gætter på, at det ikke ligefrem er en masse mere arbejde Allan er allermest på jagt efter, så hvis han skyder mit forslag ned vil der ikke være "bad feelings" fra min side af den grund.

Forslag

Kunne det ikke være hensigtsmæssig med en side for Office 365 brugere?
I mangel af sådan en side forudser jeg, at der vil blive en masse spørgsmål fra folk der besvarer spørgsmål som: Hvilken version af Excel bruger du. Der er flere nye funktioner (Dynamic Arrays) i Office 365 og løsninger der er baseret på disse nye faciliteter vil ikke kunne anvendes i andre versioner - i hvert fald ikke foreløbig (måske fra og med en 2022 version af Excel). Men selv i bedste fald vil der gå mange år før alle har adgang til alt der, der nu findes i Office 365. Et alternativ kunne måske være, at spørgere altid, i forbindelse med et spørgsmål, skulle angive den Excel version de arbejder med, men jeg tvivler på, at det er et realistisk alternativ.

Hvis der kommer en undergruppe mere er der i alt 15. Det forekommer mig at være mange, måske også for mange. Så hvad med at lægge RibbonX - Custom UI, Database og Queries, Pivot og Power Pivot, Diagrammer og Grafer og Formater under Generelt. 
Bare en tanke.

Venlig hilsen
Hans K


NB (i denne Corona tid)
Jeg arbejder på et indlæg der er en opfølgning af et indlæg af Bjarnehansen af 09-09-2018 under Off Topic (medlemmer fra Bornholm). Der kom aldrig noget ud af de ellers rigtig spændende tanker der kom frem i denne tråd. Det skyldes formentligt, at de fleste medlemmer er travle erhversfolk eller på anden måde travle folk. Alligevel får jeg lyst til at rejse det spørgsmål, om der ikke kunne være interesse for at tage ideerne i den nævnte tråd op igen, eller måske andre ideer der kunne gøre det muligt, at vi kom til at kende hinanden lidt bedre. Mere fra min hånd senere, medmindre det inden da er skudt ned af andre. Jeg vil i givet fald være parat til at yde en indsats forudsat andre også er det.




 
Til top



Til top
InfoTAL Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger
Avatar

Medlem: 05.Okt.2017
Land: DK, 6900
Status: Offline
Point: 376
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10.Apr.2020 kl. 17:19
Citat: Hans K. Hans K. skrev:

Jeg gætter på, at det ikke ligefrem er en masse mere arbejde Allan er allermest på jagt efter, så hvis han skyder mit forslag ned vil der ikke være "bad feelings" fra min side af den grund.

Forslag

Kunne det ikke være hensigtsmæssig med en side for Office 365 brugere?
I mangel af sådan en side forudser jeg, at der vil blive en masse spørgsmål fra folk der besvarer spørgsmål som: Hvilken version af Excel bruger du. Der er flere nye funktioner (Dynamic Arrays) i Office 365 og løsninger der er baseret på disse nye faciliteter vil ikke kunne anvendes i andre versioner - i hvert fald ikke foreløbig (måske fra og med en 2022 version af Excel). Men selv i bedste fald vil der gå mange år før alle har adgang til alt der, der nu findes i Office 365. Et alternativ kunne måske være, at spørgere altid, i forbindelse med et spørgsmål, skulle angive den Excel version de arbejder med, men jeg tvivler på, at det er et realistisk alternativ.

Hvis der kommer en undergruppe mere er der i alt 15. Det forekommer mig at være mange, måske også for mange. Så hvad med at lægge RibbonX - Custom UI, Database og Queries, Pivot og Power Pivot, Diagrammer og Grafer og Formater under Generelt. 
Bare en tanke.

Venlig hilsen
Hans K


NB (i denne Corona tid)
Jeg arbejder på et indlæg der er en opfølgning af et indlæg af Bjarnehansen af 09-09-2018 under Off Topic (medlemmer fra Bornholm). Der kom aldrig noget ud af de ellers rigtig spændende tanker der kom frem i denne tråd. Det skyldes formentligt, at de fleste medlemmer er travle erhversfolk eller på anden måde travle folk. Alligevel får jeg lyst til at rejse det spørgsmål, om der ikke kunne være interesse for at tage ideerne i den nævnte tråd op igen, eller måske andre ideer der kunne gøre det muligt, at vi kom til at kende hinanden lidt bedre. Mere fra min hånd senere, medmindre det inden da er skudt ned af andre. Jeg vil i givet fald være parat til at yde en indsats forudsat andre også er det.




 


Herfra vil jeg følge dette positive initiativ.
Der må på en eller anden måde kunne samles interesse for det.
Denne "unormale" tid skal også udnyttes.
Mit tidligere tilsagn er stadig åben.
Nu vil jeg se, om der ikke denne gang kan blive en mulighed for tilslutning.
En dag med samling om vore fælles Excel er o.k.
Med en planlægning og varsel af tidspunkt med evt. tilmelding kunne være en mulighed.
De fælles hensyn må kunne tilpasses.
Denne opfølgning har min interesse.
InfoTAL
v/H.C.
Bruger Excel 2021 DK, 64 bit.
Svar gives/modtages..
Accepteret løsning: MARKER tråden med TAK/Accepteret svar
s.e.&o.
Til top
Allan Se dropdown
Forum Admin
Forum Admin
Avatar
Forum Admin

Medlem: 03.Feb.2010
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 10329
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11.Apr.2020 kl. 11:09
Citat: Hans K. Hans K. skrev:

Jeg gætter på, at det ikke ligefrem er en masse mere arbejde Allan er allermest på jagt efter, så hvis han skyder mit forslag ned vil der ikke være "bad feelings" fra min side af den grund.

Forslag

Kunne det ikke være hensigtsmæssig med en side for Office 365 brugere?
I mangel af sådan en side forudser jeg, at der vil blive en masse spørgsmål fra folk der besvarer spørgsmål som: Hvilken version af Excel bruger du. Der er flere nye funktioner (Dynamic Arrays) i Office 365 og løsninger der er baseret på disse nye faciliteter vil ikke kunne anvendes i andre versioner - i hvert fald ikke foreløbig (måske fra og med en 2022 version af Excel). Men selv i bedste fald vil der gå mange år før alle har adgang til alt der, der nu findes i Office 365. Et alternativ kunne måske være, at spørgere altid, i forbindelse med et spørgsmål, skulle angive den Excel version de arbejder med, men jeg tvivler på, at det er et realistisk alternativ.

Hvis der kommer en undergruppe mere er der i alt 15. Det forekommer mig at være mange, måske også for mange. Så hvad med at lægge RibbonX - Custom UI, Database og Queries, Pivot og Power Pivot, Diagrammer og Grafer og Formater under Generelt. 
Bare en tanke.

Venlig hilsen
Hans K


Hej Hans

Du har ret, der er for mange underfora og netop dette gør det både svært at vedligeholde og indviklet for brugere at vælge hvor spørgsmålet skal placeres. Det bliver et projekt for mig hen over påsken at lave om på dette. Sammenlægningen som du foreslår, giver god mening og når mange indlæg alligevel bliver lagt i "Generelt", kan vi jo lige så godt lægge dem sammen.

Jeg ville egentlig gerne have vist Excel-versionen i selve tråden, lige under profilnavn og billede, men jeg kan ikke gennemskue hvor i forummets programkode jeg kan gøre dette. Måske jeg får et klart øjeblik på et tidspunkt, så vi kan få det klaretBig smile
Idéen med et Office 365 underforum er pt. det bedste vi kan gøre.

Lad os prøve det af og evaluere efter lidt tid. Måske kan vi udvikle forummet endnu mere.

Tak for gode idéer og god Påske Beer
 
Mvh Allan



Til top
Allan Se dropdown
Forum Admin
Forum Admin
Avatar
Forum Admin

Medlem: 03.Feb.2010
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 10329
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14.Apr.2020 kl. 00:01
Hej igen

Nu er Office 365 underforummet oprettet og RibbonX - Custom UI, Database og Queries, Pivot og Power Pivot, Diagrammer og Grafer og Formater er flyttet over i Generelt.

Jeg tænker at gennemsøge databasen og flytte de emner som åbenlyst er relateret til Office 365 - over i Office 365 forummet. Det er en opgave som tager lidt tid, så bær over med mig hvis hastigheden ikke opleves prangende Wink

Kom endelig tilbage med feedback eller flere forbedringsforslag.

Mvh
Allan
Til top
Hans K. Se dropdown
Guld bruger
Guld bruger


Medlem: 04.Apr.2019
Land: Danmark
Status: Online
Point: 1410
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14.Apr.2020 kl. 10:32
Mange tak Allan! 

Jeg synes det hele er blevet lidt mere overskueligt.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk