Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Emne lukketPunktum bliver til komma

 Besvar Besvar
Forfatter
LasseJ Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 16.Aug.2011
Land: DK
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Punktum bliver til komma
    Sendt: 16.Aug.2011 kl. 15:18
Hej!
 
Skal lave en import af et Excel ark i en anden database og skal først have samlet 2 kolonner tal til 1 - med et punktum i mellem.
 
Eks:
A1 = 226781
A2 = 1234
 
Ny kolonne:
A4 = 226781.1234
 
Mit problem er at jeg ikke kan få mit punktum til at forblive et punktum når den filen efterfølgende skal importeres. Jeg har både prøvet at lave formlen =A1&"."&A2 og lavet en ekstra kolonne hvor jeg på forhånd har indsat et "." i en ekstra kolonne, så formlen for A4 ser sådan ud: =A1&""&A2&""&A3
 
Selv resultatet i A4 ser fint ud på skærmen på begge måder, men når jeg så skal importere i min database har den ændret det til 226781,1234.
Alle kolonner er formateret til at være tekstkolonner på forhånd.
 
Kan nogen greje hvad jeg overser?
 
vh
 
Lasse
 
Til top



Til top
froksen Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger


Medlem: 21.Maj.2011
Land: DK
Status: Offline
Point: 196
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17.Aug.2011 kl. 17:23
Hmm... Måske er det pga. at du skal have fortalt regnearket hvordan den skal dele i mellem decimaler og tusinder. Men det er vidst lidt omstændigt, noget med at man skal ændre det på selve computeren. Alternativt får du så ikke muligheden for at vælge hvilken "decimal-deler" der skal bruges når du importere?

Alternativt til den formel du har brugt, kan du evt. prøve med "sammenkædningsfunktionen", måske løser den problemet (det er lidt et long-shot)
 =SAMMENKÆDNING(A1;".";A2 )
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk