Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Emne lukketKomma problem i web-importeret data

 Besvar Besvar
Forfatter
thler4 Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder
Avatar

Medlem: 21.Aug.2011
Land: DK
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Emne: Komma problem i web-importeret data
    Sendt: 21.Aug.2011 kl. 11:43
Sagen er:
Jeg har oprettet en excel projektmappe, der indeholder 4 regneark, 1. dagspriser, 2. Valutakurser 3. dagskurser. 4 prishistorie.
1. Dagspriser samler data sammen fra ark 2,3,4 og ganger og deler lidt i forskellige celler, ikke noget avanceret.
 
Problemet:
på ark 2,3,4 importerer jeg data fra internettet, og det fungerer fint, men dataerne kommer ind med komma (587,21) i stedef for punktum (587.21) og jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvordan jeg kommer ud over problemet, excel vil ikke give mig lov til at lave en formel der f.eks hedder (=587,21/2) men jeg kan godt lave formlen sådan her (=587.21/2).
 
Det jeg gerne vil vide:
1. Kan jeg automatisk erstatte kommare til punktum i importeret data ? (da dataerne opdateres hver gang jeg åbner mit regneark)
2. hvis ikke.. -Hvordam får jeg excel til at acceptere et "," i mine formler?
Til top



Til top
thler4 Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder
Avatar

Medlem: 21.Aug.2011
Land: DK
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21.Aug.2011 kl. 11:46
Glemte lige at skrive at vi taler om excel 2007
Til top
H_Frandsen Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger


Medlem: 12.Maj.2011
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 110
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21.Aug.2011 kl. 22:22
Hej thier

1. Du kan evt bruge formelen =UDSKIFT(A2;",";"."), denne erstatter i dette tilfælde , med . . Det kan være du bliver nødt til at gange cellen med 1 hvis excel opfatter den som tekst.
2. Jeg tror inde computer er sat op til at benytte engelske tegnsætning hvor . bliver brugt til decimal adskillelse.
Dette til du kunne ændre i kontrolpanel =>internationale og sproglige indstillinger. Du skal dog være opmærksom på dette gælder for alle programmer.

//Henrik

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk