Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Emne lukketVagtplan for håndværker

 Besvar Besvar
Forfatter
Buus Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 18.Nov.2020
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Emne: Vagtplan for håndværker
    Sendt: 18.Nov.2020 kl. 07:48
Hej 

Jeg har lavet et vagt plan for mit firma men jeg ønske lidt mere automatik i den .

Den er baseret på en udgave af denne kalender https://www.excel-regneark.dk/kalender-excel

uploads/2743/Vagt_Kalender_2019_ver_3.0.xlsx - uploads/2743/Vagt_Kalender_2019_ver_3.0.xlsx

Jeg vil gerne følgende

Fra en liste af alle tekniker i vagt ordning (udspecificeret i en specifik rækkefølge) skal regnearket udfylde vagt kolonne. Vagten kører efter en turnus princip . 

Fra en liste af alle tekniker i bagvagt ordning (udspecificeret i en specifik rækkefølge) skal regnearket udfylde bagvagt kolonne. Vagten kører efter en turnus princip .

Der skal kunne ændre enkel dage eller bytte uger uden at den påvirker resten af kalenderen. 

På forhånd tak    
Til top



Til top
Jørgen Christensen Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger


Medlem: 31.Jul.2020
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 305
Accepteret svar Accepteret svar
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18.Nov.2020 kl. 09:56
Hej
Jeg har oprettet et ekstra ark, hvor du skal registrerer skabelonen for din vagtplan.
Bagvagten går på skift hver fjerde uge, men vagten kan jeg ikke gennemskue.
Den måde det fungerer på, er ved at du registrerer vagt skabelonen på arket "Skabelon". Når den efter x antal uger begynder forfra, skal du bare kopierer vagtplanen ned for resten af året. Se hvad jeg har skrevet i feltet E33 på arket "Skabelon".
I kalenderen er der for hver vagt et opslag i skabelonen. Hvis du overskriver en vagt i kalenderen, påvirker det ikke resten af kalenderen. Hvis du skulle fortryde, er det bare at kopierer formlen for en af de andre felter.
Håber du kan bruger det.
Med venlig hilsen
Jørgen
Til top
Jørgen Christensen Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger


Medlem: 31.Jul.2020
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 305
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18.Nov.2020 kl. 08:37
Det kan godt drille lidt med at uploade dokumenter. Prøv igen :-)
Til top
Buus Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 18.Nov.2020
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18.Nov.2020 kl. 08:50
Til top
Jørgen Christensen Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger


Medlem: 31.Jul.2020
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 305
Accepteret svar Accepteret svar
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18.Nov.2020 kl. 09:56
Hej
Jeg har oprettet et ekstra ark, hvor du skal registrerer skabelonen for din vagtplan.
Bagvagten går på skift hver fjerde uge, men vagten kan jeg ikke gennemskue.
Den måde det fungerer på, er ved at du registrerer vagt skabelonen på arket "Skabelon". Når den efter x antal uger begynder forfra, skal du bare kopierer vagtplanen ned for resten af året. Se hvad jeg har skrevet i feltet E33 på arket "Skabelon".
I kalenderen er der for hver vagt et opslag i skabelonen. Hvis du overskriver en vagt i kalenderen, påvirker det ikke resten af kalenderen. Hvis du skulle fortryde, er det bare at kopierer formlen for en af de andre felter.
Håber du kan bruger det.
Med venlig hilsen
Jørgen
Til top
Buus Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 18.Nov.2020
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18.Nov.2020 kl. 10:46
Tusind tak, nu spiller det, og løsning var meget enkelt . Endnu engang tak :) 
Til top
Jørgen Christensen Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger


Medlem: 31.Jul.2020
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 305
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18.Nov.2020 kl. 14:54
Velbekomme. Du kan helt sikkert lave en mere avanceret løsning. Men denne er i hvert fald til at gennemskue. Måske er det ligefrem en fordel for dig at bruge "Skabelon" arket til at ændre i vagtplanen. Det kræver dog at dukke har nogle formler i kolonne D og E. Så vil du nemt kunne tælle sammen hvor mange vagter den enkelte medarbejder har m.m.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk