Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Emne lukketBeregning

 Besvar Besvar
Forfatter
Vesteraa Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 10.Aug.2021
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Beregning
    Sendt: 10.Aug.2021 kl. 16:28
Hej. 

Jeg ved ikke om det er det rigtige sted jeg spørger om dette, men jeg prøver :-) 

Jeg vil gerne lave en beregning på hvor mange lignende udlejningsejendomme med samme indtægt man kan købe på en tidsperiode på 20 år, når man starter år 1, med en given udlejningsejendom. 

Der skal ikke tages højde for renteforskelle på belåninger som vil ændre sig over tid, eller husleje stigninger osv. Der skal tages udgangspunkt i samme case som år 1. 

Eksempel: 

År 1 køber du en ejendom med en driftsoverskud efter skat på kr. 90.692,- Denne ejendom kræver en udbetaling på kr. 299.000. ( disse 2 informationer har jeg fra et andet faneblad hvor disse informationer er beregnet ) 

Jeg skal så beregne hvornår jeg kan købe ejendom 2 ( baseret på det samme som Case 1, med 299.000,- i udbetaling og 90.692,- i driftsoverskud efter skat )

På den første ejendom er regnestykket rimeligt simpel og jeg kan købe en ejendom magen til år 5-8-11-15-18. Ejendommen giver overskud nok året inden ( det vil sige 4-7-10-14-17), men da jeg først formoder alle pengene er den sat til opstart fra start af år 5-8-11-15-18 ) 

Der hvor jeg så står af, er hvordan det så udvikler sig år 5, for nu har jeg 2 ejendomme der giver et overskud på 90.692,- = 181.384,-. Det vil sige at jeg allerede år 6 har 362.768,- og kan så købe en ny ejendom år 7. I år 7 har jeg så 3 ejendomme som giver en overskud på kr. 272.076,-. 

Det jeg er interesseret i er en formel til, er hvordan regne selv kan regne ud hvor mange nye ejendomme jeg kan købe på en 20 års basis baseret på en given udbetaling og årligt driftsoverskud. 

Jeg skal selvfølgelig kunne ændre driftsoverskud og udbetaling så jeg kan lave den beregning uanset mit udgangspunkt. 

Jeg vil også gerne kunne se hvad driftsoverskuddet er år 21 lagt sammen på alle de ejendomme det nu er blevet til. 

Det bliver nogle ret vilde tal tror jeg :-) 

Jeg håber det hele giver mening og nogen kan hjælpe mig. 

Til top



Til top
Jørgen Christensen Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger


Medlem: 31.Jul.2020
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 307
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11.Aug.2021 kl. 13:27
uploads/2709/Konen_med_æggene.xlsx

Hej
Det er godt nok mere end én formel. Men i det vedhæftede regneark, kan du ved at taste en udbetaling og et driftsoverskud, få et overblik over antal ejendomme du har og skal købe m.m. Håber at du kan bruge det.
God sommerdag til dig
Jørgen
Til top
Vesteraa Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 10.Aug.2021
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12.Aug.2021 kl. 07:13
Hej.

TUSIND TAK :-) 

Det ser rigtig fint ud, mange tak for hjælpen det er jeg meget glad for. 

Rigtig god dag til dig. 

Mvh Brian 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk