Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Emne lukketSpørgeskema - hjælp!

 Besvar Besvar
Forfatter
beesb13 Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 28.Sep.2021
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Emne: Spørgeskema - hjælp!
    Sendt: 28.Sep.2021 kl. 08:37
Hej alle,

Excel-novicen her!

Jeg arbejder på en skole med at opdatere en trivselstest. Den har indtil videre været på papir og overhead (!), så nu vil jeg opdatere testen til at være elektronisk - det giver nogle flere muligheder for at udskifte spørgsmål, give nogle eksempler på tolkninger af forskellige besvarelser osv.

Jeg har allerede lavet et google sheet-spørgeskema, og har lavet en prøvebesvarelse, som er sat ind i arket "Rådata". Jeg har også lavet en oversigt over besvarelserne i deres kategorier i arket "Oversigt over besvarelser".

Her kommer udfordringen:
Lærerne er vant til at kunne få et hurtigt overblik over besvarelserne på én side i en "Smiley-oversigt" (se det selvstændige ark). På den måde kan man hurtigt se svarmønstrene. I papirudgaven har eleverne selv krydset den rigtige smiley af - men nu vil jeg se om man kan lave noget lignende i Excel.

Fidusen vil være, at et svar på spørgsmålene markerer den tilsvarende smiley. Enten med et kryds eller farve - f.eks. et "Meget enig"-svar i spørgsmål et vil markere den gladeste smiley.

Har prøvet mig lidt frem, men ville spørge jer excelnørder om hvordan man kan gøre. Ved ikke hvad der er den mest elegante løsning.

Håber det giver mening - og på forhånd tak for hjælpen!

Til top



Til top
beesb13 Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 28.Sep.2021
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28.Sep.2021 kl. 10:53
Her er billedet på smilierne forøvrigt. Kunne være fedt, hvis man man kunne erstatte en tom smiley med en farvet smiley (så et "Meget enig"-svar ville erstatte den tomme smiley med en farvet smiley.)
Til top
beesb13 Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 28.Sep.2021
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28.Sep.2021 kl. 15:33
Hej,

Så prøver jeg igen, håber nogle ser det :)
HAr nu lavet en tabel på arket "oversigt over smilier" så man kan se, hvilket billede der skal ind for hvilken svarmulighed. Har også indsat svarene fra rådata ind i smiley-oversigten.
Så er det bare at få kodet det sammen... Men hvordan?
Har prøvet med INDIREKTE-funktionen, men det virker ikke rigtig... https://www.youtube.com/watch?v=wlW2UKml9CY

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk