Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Emne lukketProduktudvælger med et benspænd

 Besvar Besvar
Forfatter
Kristian Ø Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 16.Jan.2020
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Emne: Produktudvælger med et benspænd
    Sendt: 22.Apr.2022 kl. 14:21
(Gerne løsning uden VBA)

Hej allesammen

Jeg har brug for at lave en produktudvælger, der dybest set fungerer som en filtrering af en længere liste med produkter på baggrund af en række parametre/filtre. Men jeg er stødt på en udfordring.

I dette dokument (uploads/2602/Data_Produktudvælger.xlsx) har jeg lavet en forsimplet version af min aktuelle løsning, der egentlig fungerer fint. Her bruger jeg dropdown-lister til at udvælge parametre samt FILTRER-formlen til at give den filtrerede liste med produkter - herunder en TÆL.AT+SØG-formel til at knække nødden med flere informationer i samme parameter (applikationer). 

Denne model virker imidlertid kun, hvis alle parametre vælges. Og produktudvælgeren skulle meget gerne kunne bruges, selvom man kun ønsker at filtrere på et eller to parametre.

Udsnitsværktøjet kunne have været en god løsning, hvis det ikke var fordi parameteren "applikationer" kan bestå af flere data.

Er der mon nogen med en god løsning på denne udfordring? Så er jeg meget taknemmelig. 

NB: Min løsning tager udgangspunkt i "Datasæt 1", hvor data i parameteren "Applikationer" er kombineret i samme celle


Redigeret af Kristian Ø - 22.Apr.2022 kl. 14:23
Til top



Til top
Hans K. Se dropdown
Guld bruger
Guld bruger


Medlem: 04.Apr.2019
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 1410
Accepteret svar Accepteret svar
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23.Apr.2022 kl. 09:10
Til top
Kristian Ø Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 16.Jan.2020
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25.Apr.2022 kl. 09:39
Hej Hans

Ja, det er præcis den løsning, jeg var på udkig efter Smile

Tusind tak for hurtig og meget værdifuld hjælp.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk