Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Emne lukketFilter i Regneark

 Besvar Besvar
Forfatter
Ottesen Se dropdown
Bronze bruger
Bronze bruger


Medlem: 08.Jul.2019
Land: DK
Status: Offline
Point: 44
Direkte link til dette indlæg Emne: Filter i Regneark
    Sendt: 14.Maj.2022 kl. 13:45
Hej 
Hvis jeg vil lave en samlet filtrering på et varenummer, kan det så la' sige gøre at den tar' begge sider med.
Michael
Til top



Til top
Jørgen Christensen Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger


Medlem: 31.Jul.2020
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 305
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14.Maj.2022 kl. 21:24
Hej Ottesen
Jeg tror at det korte svar er Nej.
Du har over en million rækker i arket, så hvad er formålet med to tabeller med de samme oplysninger i?
Er det med vilje at rækkefølgen af kolonnerne er forskellig?
Jeg vil klart anbefale, at du får oplysningerne ind i én tabel.

Hvis du har behov for, at vise de samme oplysninger, hvor kolonnerne står i en anden rækkefølge, så kan du oprette en ny fane/ark, hvor du har en simpel formel som referere til det første ark: =HVIS('Ark1'!B4="";"";'Ark1'!B4
Denne formel skal bare kopieres til siden og ned, for at hente flere oplysninger.

Hvis det er fordi du skal have overskrifterne med på en udskrift, kan du bruger "Udskriftstitler" og "Udskriftsområder" under "Sidelayout".

Hvis din tabel bliver så lang at den ikke kan stå på en side, kan du med fordel bruger funktonen "Frys ruder" under "Vis".

Det er godt nok ikke svar på dit spørgsmål, men kan forhåbentlig hjælpe dig videre.

Venlig hilsen
Jørgen
Til top
Ottesen Se dropdown
Bronze bruger
Bronze bruger


Medlem: 08.Jul.2019
Land: DK
Status: Offline
Point: 44
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14.Maj.2022 kl. 22:14
Hej Jørgen
Det er mig der ikke forklarer opgaven ordentlig.
Du skal forestille dig de 2 kolonner er et rum, hvor jeg ved at selektere et bestemt varenummer ud, kan få overblik over lige nøjagtigt varenummeret befinder sig.
Jeg kan bare vælge at lave arket i en lang række, det var bare hvis det kunne laves på den anden måde, ville det være visuelt rigtig.
🙂 
Til top
Jørgen Christensen Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger


Medlem: 31.Jul.2020
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 305
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16.Maj.2022 kl. 08:03
uploads/2709/TEST_MIK_version_2.xlsx

Hej Igen
OK. Jeg vil forsat anbefale dig at oprette en tabel. Tilføj yderligere en kolonne hvor "Rum", så du har fire kolonner.
På en separat fane vil jeg så lave en visuel oversigt over de rum du har. Se ved hæftede regneark.

Du kan evt. også prøve med Pivut tabeller. Det er et super værktøj, til sortering af store mængder af data.
Til top
Ottesen Se dropdown
Bronze bruger
Bronze bruger


Medlem: 08.Jul.2019
Land: DK
Status: Offline
Point: 44
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16.Maj.2022 kl. 08:08
Hej Jørgen
Det ser godt ud den vil jeg arbejde videre med.
Tak for hjælpen🙂
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk